میزان گزارش می‌دهد

مشروح پنجمین جلسه دادگاه تعاونی اعتباری – مالی ثامن الحجج

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی مالی – اعتباری ثامن الحجج در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

مشروح پنجمین جلسه دادگاه تعاونی اعتباری – مالی ثامن الحجج/ موسسه‌ای که وکیل مدعی مجوزدار بودنش می‌شود/ تذکر قاضی به وکیل متهم:  مدارک روشن تری برای گفته‌هایتان ارائه دهیدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی – اعتباری ثامن الحجج صبح امروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور هیئت مستشار، نمایندگان دادستان، وکلای متهمین و جمعی از شکات برگزار شد.

طبق روال جلسات گذشته متهمان آقای (الف. م) و خانم (ر. الف) در جلسه حاضر بودند، اما به دلیل عدم حضور متهم سوم آقای (م. ر) در جلسه، پرونده وی به طور غیابی مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاضی باقری در ابتدای جلسه گفت: پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت تعاونی ثامن الحجج موسوم به موسسه مالی – اعتباری غیر مجاز ثامن الحجج را آغاز می‌کنیم، در جلسه گذشته یازدهم تیرماه دفاعیات متهم ردیف اول آقای (الف. م) توسط وکیل، استماع شد و ادامه دفاعیات وکیل به جلسه امروز موکول شد.

قاضی از وکیل متهم خواست در جایگاه حاضر شود. وکیل متهم ردیف اول برای ادامه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شد و گفت: موسسه ثامن الحجج از سال 80 فعالیت می‌کرده و فعالیت موسسه بر اساس مجوز اولیه وزارت تعاون بوده است.

وکیل متهم ردیف اول ادامه داد: بر اساس مدارک موجود و در طول سه مرحله این شرکت تعاونی به موسسه مالی – اعتباری تغییر پیدا کرده است که مجوز اول پذیره نویسی بوده که موسسه ثامن الحجج 110 میلیارد تومان برای پذیره نویسی به بانک مرکزی پرداخت می‌کند و پس از کسب اعتبار تاسیس، تمام صورتجلسه مجامع عمومی ثامن الحجج را بانک مرکزی مهر می‌کرده و به شرکت‌ها ارسال می‌کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی با نامه رسمی صورتجلسات را به اداره ثبت شرکت‌ها می‌فرستاده است، از طرفی مجوز فعالیت به اداره اماکن نیروی انتظامی ارسال می‌شود تا نسبت به نصب تابلو و احداث شعب اقدام کند که تمام این‌ اقدامات با نامه‌های بانک مرکزی بوده است.

در این لحظه قاضی باقری از وکیل متهم خواست مستندات خود را درباره گفته هایش ارائه دهد و قرائت کند.

وکیل متهم مدارکی را از وزارت تعاون و بانک مرکزی مبنی بر تغییرات شرکت به موسسه، ارائه مبالغ و ... قرائت کرد.

در ادامه جلسه قاضی از وکیل خواست نامه‌ای از بانک مرکزی خطاب به ثبت شرکت‌ها در تایید تغییر ماهیت تعاونی به موسسه را ارائه بدهد.

وکیل در این لحظه نامه‌هایی را قرائت کرد که قاضی دوباره متذکر شد مدارک روشن تری را ارائه بدهید و اگر نامه‌ای با صراحت به این موضوع می‌پردازد آن را برای ما قرائت کنید و اگر این مدرک را ندارید به ادامه دفاعیات خود بپردازید.

وکیل متهم ردیف اول مجددا نامه‌هایی را قرائت کرد و در ادامه دفاعیات خود مدعی شد: موسسه ثامن الحجج دارای هر سه مجوز بوده که به صورت کتبی، لفظی و عملی طی نامه‌هایی به تایید بانک مرکزی رسیده است؛ اما به یکباره همه این نامه‌ها را بانک مرکزی نادیده می‌گیرد و اعلام می‌کند این نهاد موسسه نیست و شرکت اعتباری ثامن الحجج است.

حبر در حال تکمیل است....

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان