ماهان شبکه ایرانیان

رسولی در گفتگو با مهر:

عملکرد دولت در اقتصادخرد مطلوبی نیست/سرمایه گذاری خارجی کاهش یافت

عضو بنیاد امید ایرانیان گفت: شاخص های اساسی تصویرکننده وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور نشان می دهد که متاسفانه نرخ سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی کاهش پیدا کرده است.

عملکرد دولت در اقتصادخرد مطلوبی نیست/سرمایه گذاری خارجی کاهش یافت

حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شعار سال اظهار کرد: فلسفه نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برخواسته از یک نگاه واقع بینانه نسبت به مهم ترین چالش ها و مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران است.

وی افزود: در آستانه ورود انقلاب اسلامی به 40 سالگی که سن پختگی است، خوشبختانه در عرصه های امنیتی و سیاست خارجی نسبت به حوزه های اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت های بیشتری داشته ایم و محدودها کمتر بوده است.

رسولی ادامه داد: شاخص های اساسی تصویرکننده وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور نشان می دهد که متاسفانه نرخ سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های تعیین کننده افق اقتصادی کشور، رشد سرمایه گذاری است تصریح کرد: حتی باید توجه شود که در حد واحد خانوار، چند درصد از درآمد سالیانه یک خانواده صرف سرمایه گذاری می شود. نرخ سرمایه گذاری های خارجی متاسفانه الان پایین است.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان گفت: با توجه به تحولاتی که در هرم جمعیتی کشور داشتیم - که طی سال های آینده حجم قابل توجهی از نیروهای جوان تحصیل کرده وارد بازار کار می شوند- تمرکز و توجه مقام معظم رهبری به دو مساله تولید و اشتغال به عنوان زیرساخت های غلبه کردن مدیریت کشور بر این دو مساله بوده است.

رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را چگونه ارزیابی می کنید اظهار کرد: عملکرد دولت در حوزه اقتصاد کلان به معنای مهارکردن روند رو به تزاید مشکلات اقتصادی قبلی و توقف آن روندها، در خور توجه و تقدیر است.

وی اضافه کرد: کاهش نرخ تورم به عنوان شاخص پایه از بالای 40 درصد به زیر 10 درصد و همچنین رساندن نرخ رشد اقتصادی از منفی 6.5 درصد بدون نفت به 1.9 درصد و با احتساب نفت به حدود 11 درصد، شاخص های خوبی در حوزه اقتصاد کلان محسوب می شود.

عضو بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: با این وجود در حوزه اقتصاد خرد - باتوجه به شکافی که معمولا بین رشد در حوزه اقتصاد کلان و خرد وجود دارد - به طور ملموس آثار و نشانه های آن عملکردهای مطلوب دیده نمی شود.

رسولی ادامه داد: پیش بینی می شود اگر دولت بتواند با همین صبر و استقامت، سیاست آرام سازی و ارتقای شاخص های اقتصاد کلان را ادامه دهد، ان شاالله ظرف سال 96 و سال های بعد بتوانیم شاهد بهبود ارتقا در شاخص های اقتصاد خرد هم باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان