مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با میزان خبر داد

صدور حدود ۴۰ هزار سند تک برگ در سال ۹۵

سلامتی با اشاره به اهمیت صدور سند تک برگ در کاهش دعاوی گفت: در سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار سند تک برگ (کاداستر) برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد قمسیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به میزان صدور اسناد تک برگ در سال 95 اظهار کرد: کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر، نگهداری و مدیریت می‌شود تا جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک (تثبیت املاک) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفکیک، تجمیع، افراز و نیز رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: منظور از اطلاعات فنی همان نقشه رقومی حاوی مختصات گوشه‌های املاک در یک سیستم جهانی و منظور از اطلاعات حقوقی، مالکیت، حقوق و محدودیت‌های جاری در ملک یاد شده و به طور کلی وضعیت حقوقی و قانونی ملک است.

این مقام قضایی ادامه داد: در سال 1395 حدود 40 هزار سند تک برگ در استان قم صادر شده است.

سلامتی تصریح کرد: تکمیل اطلاعات کاداستر در سایه سامانه شمیم و تثبیت و استقرار حدود واقعی املاک، اراضی و مستحدثات، شفاف سازی مالکیت و پیشگیری از اختلافات ملکی و معیار مهمی برای تشخیص کارشناسان اداره ثبت و دادگاه‌ها خواهد بود و بطور قابل توجهی باعث کاهش دعاوی و پرونده‌های مرجع قضایی در حوزه املاک می‌شود.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر