ماهان شبکه ایرانیان

گزارش میزان از نشست خبری جشن سینمای ایران؛

نصیریان: این دوره از جشن خانه سینما را با کمترین هزینه برگزار می‌کنیم/منصوری: جشن خانه سینما پیش از ماه محرم برگزار خواهد شد

نصیریان گفت: من همه جا گفته ام با برگزاری جشن ها در مصارف فرهنگی بسیار موافقم. البته این دوره از جشن خانه سینما را با کمترین هزینه برگزار می کنیم اما این منافاتی با برگزاری خوب این جشن ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان،نشست خبری جشن خانه سینما به ریاست "علی نصیریان" دیگر در محل خانه سینما با حضور اهالی رسانه آغاز شد.

منوچهر شاهسواری رئیس خانه سینما در ابتدای این نشست گفت: حضور علی نصیریان به عنوان رئیس جشن خانه سینما افتخاری است که نصیب اهالی سینما شده است.

وی افزود: بزرگترین حامیان سینمای ایران مردم هستند. ما تصمیم گرفتیم جشن سینمای امسال را کاملا عادلانه و در جهت کیفیت سینمایی ایران برگزار کنیم اما از هر هزینه بزرگی در جشن این دوره پرهیز کنیم.

آغاز نشست خبری بیستمین جشن خانه سینما
شاهسواری ادامه داد: برگزاری جشن خانه سینما با کمترین هزینه ممکن تصمیمی جمعی در خانه سینما بود که مورد تایید و تشویق علی نصیریان رئیس جشن خانه سینما نیز قرار گرفت.

علی نصیریان در ادامه این نشست تصریح کرد: من همه جا گفته ام با برگزاری جشن ها در مصارف فرهنگی بسیار موافقم. البته این دوره از جشن خانه سینما را با کمترین هزینه برگزار می کنیم اما این منافاتی با برگزاری خوب این جشن ندارد.

وی ادامه داد: جشن خانه سینما باعث دوستی اهالی سینما می شود. ما باید برای همکارانمان حرمت قائل شویم و با هر حرف نابجایی این حرفه را به آلودگی نکشیم. جشن خانه سینما برای رقابت نیست بلکه برای رشد سینمای ایران شکل می گیرد.

تورج منصوری دبیر هیئت رییسه جشن سینمای ایران نیز در این نشست گفت: ما در جلساتی متعدد که با دوستان طی 3 سال گذشته در انجمن عالی هنر و فنون سینمای ایران داشته ایم، همواره سعی کرده ایم که برنامه هدف خود نزدیک شویم. یکی از دغدغه هایی همواره ما با آن روبه رو بوده ایم بودجه بوده است.

وی اظهار داشت: از طرفی دیگر می‌خواهیم که هر سال جشن سینمای ایران بزرگتر برگزار کنیم. به عنوان آخرین دور برگزاری جشن سینمای ایران به سبک قدیمی، احساس می‌کردیم که می‌شود ظرفیت حاضران در جشن را کاهش بدهیم؛ اما از طرفی دیگر سرویس‌دهی را به افراد حاضر در جشن بیشتر کنیم. خانه سینما باید کمی صرفه‌جویی داشته باشد تا بتواند هزینه‌های بیمه ای و درمانی هنرمندان را در آینده پرداخت کند.

وی ادامه داد: هنوز برای چگونگی برگزاری شب جشن تصمیم قطعی گرفته نشده؛ اشکال مختلفی از برگزاری در ذهنمان است. به زودی درباره زمان این مراسم نیز تصمیم می‌گیریم، چرا که 21 شهریورماه ماه محرم است و ما مجبوریم زمان برگزاری را جلوتر بیاوریم.

مازیار میری نیز اعلام کرد: 86 فیلم از ابتدای تیر ماه 96 تا ابتدای تیرماه 97 اکران شده است که 75 فیلم متقاضی داوری در جشن سینمای ایران در خواست داده‌اند. این فیلم‌ها در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برای داوران 400 داور جشن سینمای ایران به نمایش در خواهد آمد.

منصوری درباره برگزاری جشن سینمای ایران به شیوه جدید خاطرنشان کرد: بسیاری از جشن های مطرح دنیا مانند اسکار را ما در نظر گرفته‌ایم و در برخی موارد از آن‌ها الگوبرداری کرده‌ایم. البته این الگو بسیار تغییر کرده و با قوانین کشورمان مناسب‌سازی شده است. شیوه‌نامه‌ای چند ماه پیش تدوین شده که این شیوه نامه برگزاری جشن سینمای ایران در حال حاضر در مرحله تصویب است.

خبر در حال تکمیل است ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان