ماهان شبکه ایرانیان

افزایش پوشش داروهای بیماری‌های خاص

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تشریح روند ارائه خدمات بیمه سلامت به پوشش‌دهندگان بیمه‌ای کشور پرداخت و در ادامه از اجرای ۳۵ راهنمای بالینی برای ساماندهی بهتر خدمات درمانی خبر داد.

افزایش پوشش داروهای بیماری‌های خاص

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تشریح روند ارائه خدمات بیمه سلامت به پوشش‌دهندگان بیمه‌ای کشور پرداخت و در ادامه از اجرای 35 راهنمای بالینی برای ساماندهی بهتر خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش به نقل از شرق ،طاهر موهبتی درباره خروج داروهای otc (بدون نسخه) از پوشش بیمه افزود: طبق صحبت کارشناسان مربوطه اعلام شد که در هیچ جای دنیا داروهای otc (بدون نسخه) تحت پوشش بیمه نیستند و این مسئله به‌دلیل فقط مسائل مالی نیست، بلکه برای دسترسی بهتر جامعه به این داروهاست که عوارض زیادی ندارد. از صرفه‌جویی داروهای otc (بدون نسخه) که به خزانه نیز واریز نخواهد شد برای پوشش بیشتر بیماری‌های خاص که هزینه‌های دارویی بیشتری دارد هزینه خواهد شد.

وی با ابراز اینکه ‌هزار میلیارد برای بدهی‌های سازمان بیمه سلامت اختصاص یافته است، عنوان کرد: البته این مبلغ بیشتر اختصاص به بدهی‌های بیمارستان‌ها خواهد داشت زیرا پرداخت بدهی مجموعه‌های کوچک از چنین رقم‌هایی امکان ندارد نه اینکه ما نخواهیم، بلکه خزانه کشور برای دریافت اسناد چنین روشی دارد که بدهی‌های مهم و کلان در اولویت پرداخت قرار گیرد کمااینکه به صفررسیدن کسری‌ها در حوزه بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت ایرانیان بیشتر شبیه معجزه است.

موهبتی همچنین با اشاره به محدودشدن خدمات گران MRI با استفاده از راهنماهای بالینی توضیح داد: مثلا افراد فقط مجاز به دو بار MRI در سال باشند و انجام بیشتر آن با سازوکار خاصی صورت پذیرد زیرا این محدودیت‌ها نه‌تنها در ایران، بلکه در کشورهای ثروتمند نیز صورت می‌پذیرد تا عدالت دریافت خدمات براساس کنترل هزینه‌ها بهتر صورت پذیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان