ماهان شبکه ایرانیان

بررسی پرونده قضایی ۶۲ نفر از شهروندان در دیدار مردمی مسئولان قضایی فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار مردمی مسئولان قضایی، ضمن ملاقات و استماع اظهارات ۶۲ تن از مراجعه کنندگان، به بررسی پرونده‌های قضایی آنان پرداخت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی القاصی در حاشیه دهمین دیدار عمومی خود با مراجعان در سال جاری با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های قضایی مستلزم رعایت تشریفات قانونی و فرآیندی زمانبر است، گفت: تلاش کرده ایم در راستای تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعان با اعمال نظارت‌های ویژه در امر ابلاغات و همچنین راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی بخصوص سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی این روند را در چارچوب قانون کنترل و مدیریت کنیم تا در نتیجه از اطاله احتمالی در رسیدگی‌ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: تاکنون از ابزار‌های گوناگونی از جمله ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان و آشنایی مردم به حقوق خویش استفاده کرده ایم و همچنان این امر با برنامه ریزی مدون در دستور کار معاونت‌های پیشگیری از وقوع جرم، معاونت فرهنگی و معاونت منابع انسانی دادگستری استان قرار دارد.

القاصی با بیان اینکه عمده موضوعات مطرح شده در ملاقات‌های حضوری با مسئولان قضایی استان تسریع در رسیدگی ها، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری و تقاضای عفو و بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان است، بیان کرد: استفاده از دانش حقوقدانان و مشاوران حقوقی پیش از هر اقدامی می‌تواند ضمن کاستن از طرح دعاوی و شکایات مختلف در مراجع قضایی زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های ناشی از طرح پرونده در دستگاه قضایی را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی مراجعان به دستگاه قضایی، تأکیدات لازم در خصوص انجام ملاقات‌های مردمی توسط رؤسای حوزه‌های قضایی انجام شده که این امر علاوه بر مرکز استان در کلیه حوزه‌های قضایی استان با تنظیم برنامه‌های زمانبندی در حال اجرا است.

گفتنی است در بیست و پنجمین دیدار مردمی مسئولان قضایی استان، ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی دادگستری، علی مؤمن حسین پور معاون قضایی و رحیم حقیقی قاضی حوزه ریاست دادگستری استان نیز به راهنمائی و ارشاد مراجعان پرداختند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان