کاهش فشارخون در کمتر از ۵ دقیقه!

فشارخون بالا عامل خطر عمده در سکته مغزی، حملات قلبی، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی (به عنوان مثال، آنوریسم آئورت)، بیماری شریان‌های پیرامونی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است.

کاهش فشارخون در کمتر از 5 دقیقه به روش چینی ها
 

فشارخون بالا یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون بالا خطرات جدی را به همراه دارد و حتی در برخی موارد بالا رفتن فشار خون باعث خون‌ریزی مغزی می‌شود، به همین دلیل ضرورت دارد که فشار خون را کاهش داد و کنترل کرد. در این مطلب شیوه ی جالب چینی ها برای کاهش فشار خون در کمتر از 5 دقیقه را به شما معرفی می کنیم.

دلایل ایجاد فشار خون بالا

  • تاریخچه خانوادگی در داشتن فشار خون بالا 
  • سن بالای 60 سال
  • رنج بردن از درجه زیادی از استرس ، عصبانیت و یا خشونت
  • اضافه وزن زیاد یا چاقی 
  • علاوه بر محصولات دخانیات ، داشتن رژیم غذایی دارای درصد چربی اشباع شده زیاد می باشد
  • نوشیدن بیش از حد الکل و مصرف سیگار 
  • خوردن غذا هایی مملو از سدیم 
  • داشتن سبک زندگی بی تحرک
  • داشتن دیابت

کاهش فشار خون به شیوه چینی ها

متد کهن چینی بر اساس ارتباط انرژی بین نقاط فشار متفاوت در اعضا و بدن شما است ،این تمرین طبیعی ،شامل وارد کردن فشار در سه نقطه خاص به منظور پایین آوردن فشار خون خود در چند دقیقه است. 

 

خط بین نقطه اول تا دوم

از خط اول تا دوم شامل انتهای لاله ی گوش تا ترقوه میشود ، یک فشار ملایم، هنگامی که دست خود را در طول این خط قرار داده اید وارد کنید ، این حرکت را 10 مرتبه به مدت3 دقیقه در دو طرف گردن خود انجام دهید . 

نقطه ی سوم 

بعد از وارد کردن فشار در مرحله اول، نوک انگشت خود را دقیقا در جهت خلاف عمل قبل، نیم اینچ از سمت لاله گوش خود در امتداد بینی فشار دهید ،ماساژ ملایم و با دقتی در دو طرف انجام دهید ،این تمرین هنگامی که شرایط شما به سمت استرس و یا فاکتور های احساسی دیگری متمایل میشود، تاثیر به سزایی دارد .

پیشگیری از بالا رفتن فشار خون

از وزن خود بکاهید

با افزایش وزن، غالبا فشار خون هم بالا می رود . فقط کاهش وزن به مقدار 5/4 کیلوگرم ، به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد . به طور کلی ، هرچه بیشتر وزن خود را کاهش دهید ، از میزان فشار خون بیشتر کاسته می شود. همچنین کاهش وزن سبب می شود تاثیر داروهای کاهنده فشار خون بیشتر شود. پزشک می تواند در مورد میزان کاهش وزن و نحوه کاهش وزن به شما کمک کند.

ورزش کنید

انجام فعالیت منظم جسمانی ، حداقل به مدت 30 تا 60 دقیقه در بسیاری از روزهای هفته سبب کاهش فشار خون به میزان 4تا 9 میلی متر جیوه می شود. مدتی به درازا نمی کشد تا این اختلاف را بتوان دید. اگر قبلاً فعال نبوده و ورزش نمی کرده اید، افزودن بر میزان ورزش ظرف چند هفته به کاهش  فشار خون منتهی خواهد شد.

تغذیه سالم

در خوردن مواد غذایی حاوی آرد سفید، شکر، برنج، تعادل را رعایت کنید و از خوردن غذاهای پرچرب و مواد غذایی حاوی مواد محرک مانند کافئین در قهوه و نوشیدنی های حاوی مواد شیرین کننده مانند نوشابه اجتناب کنید. حتی 1 یا 2 فنجان قهوه یا چای تیره می تواند باعث افزایش فشار خون شود. کافئین موجود یک ماده محرک است که باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شود. به جای خوردن گوشت، شیر و تخم مرغ، از رژیم های غذایی گیاه خواری استفاده کنید.

مصرف  نمک را کاهش دهید

حتی اندکی کاهش در مقدار سدیم جیره غذایی سبب کاهش فشار خون به میزان 2 تا 8 میلی متر جیوه خواهد داشت . توصیه های مربوط به کاهش سدیم عبارتند از:

  • میزان مصرف سدیم را به 3200 میلی گرم در روز یا کمتر محدود کنید.
  • برای افراد 51 ساله و سالمند تر و افراد آمریکایی آفریقایی تبار در هر سنی یا افراد دچار فشار خون بالا، دیابت یا  بیماری مزمن کلیه ، استفاده از میزان کمتر سدیم (1500 میلی گرم در روز یا کمتر) مناسب است.

سیگار کشیدن را متوقف کنید

سیگار کشیدن به دلیل وجود مواد محرک در دود خود باعث افزایش فشار خون می شود. ترک سیگار علاوه بر جلوگیری از افزایش فشار خون، به سلامت قلب نیز کمک می کند و احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.

از الکل و مواد مخدر دوری کنید

استفاده مفرط مواد مخدر و الکل به ارگان های حیاتی بدن آسیب می رساند. وقتی اعضای بدن آسیب می بینند، باعث بالا رفتن و ذخیره مایعات در بدن می شوند. همانطور که پیشتر هم گفته شد، افزایش حجم مایعات بدن، منجر به افزایش فشار خون می شود. علاوه بر این، بسیاری از مواد مخدر محرک هستند و با تحریک قلب باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شوند.

علاوه بر مواد مخدر، داروهای ساده ای مانند مسکن ایبوپروفن باعث جذب و نگهداشت بیشتر سدیم در بدن می شوند. همانطور که به خاطر دارید، افزایش سدیم در بدن نیز منجر به افزایش فشار خون می شود. بنابراین افرادی که از پیش به دلیل مشکل فشار خون با مصرف سدیم مشکل داشته اند حالا سدیم بیشتری نسبت به یک شخص معمولی جذب می کنند که باعث حادتر مشکل آنها خواهد شد.

دوش آب گرم بگیرید

دوش آب گرم برای 15 دقیقه در طول روز و یا قبل از خواب می تواند فشار خون را برای چندین ساعت پایین نگه دارد.

درمان خانگی برای فشار خون بالا؛ آب پیاز و عسل

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان