در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رشد قارچ‌گونه دستفروشان گل در سطح شهر/ گل‌های خیابانی آلوده به آب فاضلاب هستند/ شهرداری گلفروشان خیابانی را منبع درآمد خود کرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: تعداد ماشین‌ها و دستفروش‌های گل خیابانی در حال افزایش و نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود درحالی که گل‌های که عرضه می‌کنند آلوده بوده و برای نگهداری آن‌ها از آب فاضلاب جوی‌های کنار خیابان استفاده می‌شود.

رشد قارچ‌گونه دستفروشان گل در سطح شهر/ گل‌های خیابانی آلوده به آب فاضلاب هستند/ شهرداری گلفروشان خیابانی را منبع درآمد خود کرده است

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ اکبر شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه اتحادیه شکایاتی را درباره آلودگی گل‌های خیابانی دریافت کرده است، افزود: هر چند این اتفاق به اتحادیه ارتباطی پیدا نمی‌کند اما موضوع را به شهرداری‌ها انتقال داده‌ایم تا هر چه سریعتر مانع فعالیت دستفروشان گل خیابانی شوند.

وی ادامه داد: اتحادیه قدرت اجرایی ندارد و برخورد با دستفروشان خیابانی و ماشین‌های فروش گل از وظایف نیروی انتظامی، اداره نظارت بر امکان و شهرداری است.

شاهرخی با تاکید براینکه رشد روز افزون تعداد دستفروشان و ماشین‌های گل بازار مغازه‌های مجاز گلفروشی را نیز دچار رکود کرده است، افزود: رکود در بازار گل تغییر شغل و یا تعدیل نیرو را بر گلفروشان مجاز تحمیل کرده است و تعداد زیادی از آن‌ها در شرایط  بد اقتصادی به سر می‌برند.

وی یادآور شد: بی‌توجهی شهرداری و ارگان‌های مربوطه به شرایط به وجود آمده در حالی است که مالیات و پرداخت عوارض پسمانده به شهرداری‌های گلفروشان مجاز در سالجاری افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ادامه داد: جالب آنکه شنیده شده شهرداری برخی مناطق اقدام به اجاره مکان‌های به ماشین‌های گلفروش کرده‌اند در حالی که این اتفاق قانونی نیست.

شاهرخی نمونه‌ای از این مکان‌ها را پل مدیریت و فضای خارجی بازار گل محلاتی عنوان کرد که به شکل وسیعی در اختیار دستفروشان و ماشین‌های فروش گل قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان