گوشه‌ای از توان موشکی حماس +عکس

بررسی‌های جدید یک دستگاه امنیتی صهیونیستی نشان داد در صورت وقوع حمله‌های موشکی، امکانات محدود پناهگاهی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

خبرگزاری فارس: نتیجه تحقیق یک نهاد امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در صورت وقوع حمله‌های موشکی «بی‌دفاع» هستند.

به نوشته وبگاه «اسرائیل هیوم» بررسی‌های جدید «مقر فرماندهی ارتش اسرائیل» نشان داد که تنها 35% ساکنان سرزمین‌های اشغالی به پناهگاه ویژه دسترسی دارند.

این بررسی نشان داد که بیش از دو میلیون اسرائیلی (26%) برابر موج حمله‌های موشکی بی دفاع هستند و نه به پناهگاه‌های عمومی و نه خصوصی دسترسی ندارند.

بر این اساس، تنها 39%ساکنان اراضی اشغالی به پناهگاه‌های خصوصی مستحکم در داخل ساختمان‌هایشان دسترسی دارند.

گوشه‌ای از توان موشکی حماس +عکس

پناهگاه عمومی در تل‌آویو

در این گزارش هشدار داده شده است که بسیاری از شهرداری‌های رژیم صهیونیستی قادر به ارائه پناهگاه‌های عمومی و امکانات لازم به ساکنان مناطق تحت پوشش خود نیستند.

این درحالی است که دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به تازگی نسبت به احتمال وقوع جنگی بزرگ در منطقه و با رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هشدار داده‌اند.

شبکه خبری «کان» به نقل از کارشناسان و مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد که حماس تمرین‌های نظامی خود را برای درگیری احتمالی جدید با اسرائیل افزایش داده است.

درحالی که چند روز قبل، ارتش رژیم صهیونیستی بازهم سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» در نزدیکی مرز نوار غزه مستقر کرده، رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند حماس نیز رزمندگان خود را در مرز‌های جنوبی اراضی اشغالی فلسطین به حالت آماده‌باش درآورده است.

گوشه‌ای از توان موشکی حماس +عکس

گوشه‌ای از توان موشکی حماس

روزنامه «جروزالم پست» نیز استقرار نیرو‌های حماس را در مکان‌هایی که در دو ماه قبل شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده راهپیمایی بازگشت بود، نشانه‌ای از تمایل این گروه به اعمال کنترل مجدد روی مناطق نزدیک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین دانست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز جمعه گذشته اعلام کرد که در پی افزایش نگرانی‌ها از موشک‌باران اراضی اشغالی توسط گروه‌های مقاومت منطقه، پدافند موشکی سه لایه این رژیم شامل گنبد آهنین، «فلاخن داوود» و «پیکان-3» در روز‌های اخیر در پایگاه «پالماخیم» در سواحل مدیترانه آزمایش شده‌اند.

نیروی هوایی این رژیم نیز حدود دو هفته قبل نیز (23 خرداد) از موشک فراصوت جدیدی به نام «خشم» رونمایی کرد که ادعا شده با نصب شدن روی جنگنده‌ها، قابلیت نابود کردن اهداف دقیق و مهم در مناطق خارجی را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر