ماهان شبکه ایرانیان

هیوندای کوپه، یکی از بدترین خودروهای اسپرت جهان!

هیوندای تیبورن خودروی کوپه ی اسپرتی است که هیوندای در سال ۱۹۹۶ آن را به بازار معرفی کرد

هیوندای تیبورن خودروی کوپه ی اسپرتی است که هیوندای در سال 1996 آن را به بازار معرفی کرد. این خودرو در برخی بازارها همانند بازار اروپا و البته بازار کشور خودمان با نام هیوندای کوپه شناخته می شود و در بازار داخلی کره ی جنوبی نیز توسکانی نام دارد. هیوندای 2 نسل از این خودرو را به بازار معرفی کرد که ما بیشتر به نسل دوم آن یعنی همان نسلی که به بازار ایران نیز راه یافت خواهیم پرداخت. نسل دوم هیوندای کوپه در سال 2001 معرفی شد و تا سال 2009 که آهرین سال تولید آن بود توانست در بازار ایالات متحده به فروش 120 هزار دستگاه دست پیدا کند.
این خودرو در خطوط تولید هیوندای در کشورهای ترکیه، تایلند و کره ی جنوبی مونتاژ می‌شد.

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه


این خودرو بسته به بازار هدف، از موتورهای 1.6، 2 . 2.7 لیتری سود می برد که قدرت آنها از 105 اسب بخار تا 172 اسب بخار بود. همچنین دو نوع گیربکس دستی 5 و شش سرعته و یک گیربکس 4 دنده ی خودکار برای این خودرو قابل سفارش بود که نیروی موتور را به چرخ های جلو انتقال می داد. نمونه های عرضه شده در بازار ایران نیز از نوع شش سیلندر 2.7 لیتری و مجهز به گیربکس خودکار بودند.
در بازار امریکا این خودرو مجهز به امکاناتی چون ایربگ های جانبی، رینگ های 16 اینچی، ترمز ضد قفل به صورت استاندارد مجهز بود و در مدل فول شش سیلندر تودوزی چرمی و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ نیز وجود داشت.
اما چرا این خودرو را یکی از بدترین خودروهای اسپرت می دانیم؟ سالها پیش از آنکه هیوندای به ساخت خودروهای پیشرفته، قابل اطمینان و زیبا مشهور شود یک کمپانی نوپا بود که سعی می کرد جایگاهی برای خود در بین خودروسازان مطرح پیدا کند. هیوندای کوپه نیز نخستین تلاش این خودروساز برای ورود به این سگمنت بود. گرچه این خودرو به خودی خود خودروی خیلی بدی نبود اما در مقایسه با کلاسی که در آن قرار دارد و به عنوان یک خودروی اسپرت شناخته می شود اصلا عملکرد رضایت بخشی ندارد.
این خودرو حتی در قوی ترین مدل خود یعنی مدل 6 سیلندر 2.7 لیتری دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر بیشتر از 7 ثانیه ای بود که اصلا برای یک خودرو اسپرت مناسب نیست و کسل کننده است حال تصور کنید که مدل 105 اسب بخاری دیگر چطور شتاب گیری می کند.

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه


شاید بتوانید با شتاب گیری کند این خودرو کنار بیایید و قبول کنید که با یک خودروی اسپرت ارزان قیمت و کند روبرو هستید. اما در کلاسی که خودروهایی چون میتسوبیشی اکلیپس و تویوتا سیلیکا قرار دارند حداقل انتظار مشتری وجود کیفیت ساخت و کیفیت متریال مناسب است. اما در هیوندای کوپه اینطور نیست و همه چیز از کیفیت کابین گرفته تا عملکرد پر سروصدای گیربکس شما را آزار می دهد. نشریه ی کار اند درایور نیز در تست خود از این خودرو صدای بسته شدن در ها را بسیار بد توصیف کرده است و نوشته است که صدای تولید شده توسط درهای خودرو حس بی کیفیتی را منتقل می کند.

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه


ترمز های هیوندای کوپه نیز ضعیف بوده و چندان قابل اعتماد نیستند و این نکته را نیز باید قید کنیم که این خودرو در لیست 10 خودروی مرگبار بازار امریکا قرار دارد و هشتمین خودرو در این لیست 10 تایی است که مرگ آفرین بودن آن به میزان 100 در یک میلیون است.
نکته ی مثبت این خودرو را اما می توان قیمت بسیار پایین آن عنوان کرد که به نوعی بهترین قیمت را در سگمنت خود دارد و از این نظر در کلاس خود کاملا رقابتی است. این خودرو گرچه سریع‌ترین، با دوام ترین و زیباترین خودروی کلاس خود نیست اما برای رانندگان تازه کار و جوانان گزینه ی مناسبی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان