همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص اقدام مشترک پیرامون کاهش آسیب‌های اجتماعی، حول محور ۱۳ پایگاه سازمان تبلیغات در محلات مختلف بندر عباس توافق کردند.

همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در زمینه آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان و حجت الاسلام انصاری راد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص اقدام مشترک پیرامون کاهش آسیب‌های اجتماعی، حول محور 13 پایگاه سازمان تبلیغات در محلات مختلف بندر عباس توافق کردند.

در این دیدار که در محل سازمان تبلیغات هرمزگان برگزار شد، دو طرف نحوه اجرای طرح‌های سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی)، پیشگیری از خشونت، نماد (مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، کاهش مصرف مشروبات الکلی، کاهش طلاق و اعتیاد را در محلات منتخب بندرعباس با محوریت روحانیون پایگاه‌های مستقر سازمان تبلیغات در 13 منطقه شناسایی شده مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

احمدی منش در این جلسه خاطر نشان کرد: دادگستری استان در نظر دارد با مردمی نمودن اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی محور ضمن ارتقای آگاهی‌های عمومی، زمینه مشارکت پذیری واحساس مسئولیت عامه نسبت به آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن تقدیر از ابتکار عمل سازمان تبلیغات استان افزود: حضور یک روحانی در راس امور فرهنگی و اجتماعی محلات اقدام ارزشمندی است که علاوه بر ایجاد علقه مضاعف میان مردم و جامعه روحانیت موجبات اجرای بهتر طرح‌ها و ارتباط آسان‌تر مردم با مسئولان ادارات را فراهم می‌کند.

معاون رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت:: دادگستری تلاش خواهد کرد با سازمان دهی حقوق دانان هرمزگانی و زمینه سازی حضور ایشان در مساجد محلات بر اساس اعلام سازمان تبلیغات، نیازمندی‌های حقوقی شهروندان را پاسخگو باشد.

این مقام قضایی افزود: یکی از خواسته‌های مردمی در سال‌های اخیر رسیدگی جدی به رانت خواری، تخلفات وجرایم پنهان و آشکار سودجویان و مجرمین در ادارات و جامعه و مجازات آن‌ها است به همین منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) این امکان را برای آحاد مردم فراهم نموده است تا با دسترسی به این سامانه و ثبت نام در آن بدون اینکه مشخصات ایشان برای مراجع محلی پیگیری کننده مشخص شود نسبت به اعلام جرائم پیدا و پنهان مهمه در شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور اقدام ونتیجه آن را تا پایان رسیدگی پیگیری کنند.

وی همچنین از رئیس سازمان تبلیغات استان خواست از طریق پایگاه‌های مستقر در محلات، این سامانه به مردم معرفی تا امکان دسترسی همگانی برای اجرای عدالت فراگیر و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

در ادامه حجت الاسلام انصاری راد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن تشکر از مجموعه دادگستری کل استان به دلیل توجه به مسائل اجتماعی، به تشریح اهداف ایجاد پایگاه‌های این سازمان در محلات بندرعباس پرداخته و همکاری دادگستری استان در اجرای بهتر آن را خواستار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان