انتقاد «دونالد ترامپ» از سیاست‌های نخست‌وزیر بریتانیا

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های انگلیسی ضمن انتقاد از سیاست‌های نخست‌وزیر این کشور در زمینه برگزیت بار دیگر به هزینه‌های دفاعی که کشورهای اروپایی اختصاص می‌دهند هم اشاره کرد و گفت که کشورهای اروپایی باید ۴ درصد بپردازند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «سان» از سیاست‌های «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در زمینه برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلاش‌های می برای حفظ روابط نزدیک با اتحادیه اروپا هم گفت که در این صورت توافق تجاری سودآور با آمریکا بعید است و گفت که اگر آنها توافقی اینچنینی ایجاد کنند، آمریکا هم به جای انگلیس با اتحادیه اروپا وارد توافق می‌ شود و به این ترتیب توافق (با انگلیس) از بین می‌رود.

وی گفت که اگر انگلیسی‌ها این کار را بکنند در این صورت به بخش زیادی از روابط اقتصادی با آمریکا پایان خواهند داد. رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر اتحادیه اروپا را متهم کرد که در زمینه مسایل بازرگانی با آمریکا رفتار درستی ندارد.

ترامپ درباره برگزیت و چگونگی اجرایی آن هم گفت که از دید او باید این موضوع به صورت دیگری اجرایی می‌شد و افزود: «من به ترزا می گفتم که چطور برگزیت را اجرایی کند اما او موافق نبود و به حرف من گوش نکرد... او می‌خواست که روش متفاوتی در پیش بگیرد.»

رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه توافق‌هایی که برای دستیابی به آنها زمان زیادی سپری می‌شود، توافق های خوبی نیستند، گفت: «من به ترزا ،که به وی علاقه دارم گفتم که وی باید درباره چه چیزی مذاکره کند و چطور مذاکره کند اما او اینچنین عمل نکرد و می‌توانم بگویم که او شاید خلاف آنها عمل کرد...این خوب است. او باید آنطوری مذاکره کند که بلد است اما آنچه درجریان است خیلی بد است.»

وی افزود: توافقی که او (می) در حال مذاکره درباره آن است، چیزی نیست که مردم به آن رای دادند و بسیار با آن فرق دارد.این همان چیزی نیست که به همه‌پرسی گذاشته شد.من این را در همین سه روز گذشته شنیده‌ام و حدس می‌زنم که شما هم همین‌ها را در سه روز گذشته شنیده باشید. من نمی‌دانم که آنها چندین استعفا داشته‌اند و مردم زیادی که (این توافق)‌را دوست ندارند اما قطعا بر روابط بازرگانی با آمریکا تاثیر منفی خواهد داشت.»

ترامپ ضمن با استعداد خواندن «بوریس جانسون» وزیر خارجه مستعفی انگلیس گفت که از اینکه او دیگر در دولت حضور ندارد، متاسف است و ابراز امیدواری کرد که وی بار دیگر در دولت حاضر شود و گفت که او می‌تواند نخست‌وزیر خوبی شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی انگلیس برای بودجه دفاعی کافی نیست و برخی از کشورها این مقدار را هم نمی پردازند و آمریکا 4.2 درصد پرداخت می‌کند که رقم واقعی است. وی افزود: «من فکر می‌کنم که همه کشورهای اروپایی باید 4 درصد و نه 2 درصد بپردازند و بسیاری از آنها از جمله آلمان فقط 1.1 درصد می‌پردازند. ما از آلمان حمایت می‌کنیم و آنها فقط یک درصد یا 1.1 درصد می‌پردازند. چنین چیزی درست نیست.»

وی درباره پناهجویان و مسایلی که اروپا با آنها مواجه است هم گفت: «پدر من آلمانی و مادرم اسکاتلندی است و به همین دلیل من کشورهای اروپایی را خیلی دوست دارم. به نظر من آنچه بر اروپا می گذرد شرم‌آور است و اجازه مهاجرت در اروپا شرم‌آور است این باعث می‌شود که بافت اروپا تغییر کند و بر خلاف اقدامات سریع شما، هرگز دیگر شبیه آنچه قبلا بوده است نمی‌شود و این (وضعیت) مفهوم مثبتی ندارد. از دید من اجازه ورود میلیون‌ها نفر به اروپا، کاری بسیار بسیار ناراحت‌کننده است و من فکر می‌کنم که شما فرهنگ خود را از دست می‌دهید.»

ترامپ درباره دیدار با ملکه انگلیس هم از وی به عنوان فردی یاد کرد که هرگز مرتکب اشتباه نشده است و نماد کشورش است. وی از«صادق‌خان» شهردار لندن هم انتقاد کرد و گفت که صادق‌خان در زمینه مقابله با تروریسم و جنایت عملکرد خوبی نداشته است. ترامپ در بخشی از سخنانش گفت: «من رئیس جمهور آمریکا هستم اما نماینده افراد زیادی از اروپایی‌ها هستم چرا که عده زیادی از مردم اروپا در آمریکا زندگی می‌کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه افزایش هزینه‌های دفاعی از جانب کشورهای عضو و انتقادهایی که متوجه وی شده است هم گفت که به مدت 40 سال روسای جمهور همین موضوع را به شیوه‌ای ملایم‌تر گفته‌اند و هیچ‌چیزی هم دستگیرشان نشده است. آمریکا در حال حمایت از کشورهایی است که بیشتر آنان در اروپا قرار دارند.

وی در ادامه انتقاد‌ها از دولت و شهردار لندن هم گفت: «من درباره دولت صحبت می‌کنم چرا که مردم بریتانیا با من موافق هستند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر