ماهان شبکه ایرانیان

ادعایی که پوچ شد؛

وقتی فوتسال دوباره زیر یوغ فوتبال می‌رود/ کاهش جوایز به یک سوم!

مراسم انتخاب و معرفی برترین‌های فوتسال در حالی با مراسم بهترین‌های فوتبال برگزار می‌شود که فوتسالی‌ها طی سال‌های اخیر جشن مستقلی را برگزار می‌کردند.

وقتی فوتسال دوباره زیر یوغ فوتبال می‌رود/ کاهش جوایز به یک سوم!

به گزارش خبرنگار مهر، استقلال فوتسال از فوتبال همواره از مهمترین مسائلی بوده است که اهالی فوتسال در چند سال گذشته روی آن اصرار داشته و به دنبال راهکارهایی برای جداسازی از فوتبال بوده اند.

شاید بتوان گفت استقلال فوتسال از فوتبال یکی از تنها مواردی است که تمام اهالی فوتسال از منتقدان و پیشکسوتان گرفته تا مسئولان و مدیران کمیته فوتسال بر آن اتفاق نظر دارند. استدلال فوتسالی ها هم این است که این رشته زیر سایه فوتبال قرار داشته و موفقیت ها و مدالهایش تحت تاثیر عملکرد تیم های فوتبال بخصوص تیم ملی بزرگسالان است.

در همین ارتباط مدیران فوتسال در سالهای اخیر اقداماتی برای جداسازی و معرفی خود به عنوان یک رشته مستقل از فدراسیون فوتبال انجام داده اند. از جمله خرید ساختمان مجزا از فدراسیون فوتبال و استقلال بخش های اداری از یکدیگر. کمیته فوتسال با حضور در ساختمان جدید، زیرمجموعه خود را گسترده تر از قبل کرد و حتی یک واحد دیگر هم در کنار واحد اصلی خرید تا از حیث فیزیکی و نیروی انسانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

اقدام دیگر کمیته فوتسال، برگزاری مراسم بهترین های این رشته طی یکی دو سال گذشته بود. هرچند به کیفیت برگزاری این مراسم، سطح پایین جوایز و نحوه انتخاب برترین ها انتقادات زیادی مطرح بود اما به هر حال فوتسال با این کار نشان داد که عزمش را برای بیرون آمدن از زیر سایه فوتبال جدی تر دنبال می کند.

باوجود این، امسال خبری از برگزاری جشن بهترین های فوتسال به صورت مجزا نیست و با رایزنی های صورت گرفته، این مراسم با جشن فوتبالی ها ادغام شده است. قرار است مراسم انتخاب برترین های فوتسال و فوتبال در تاریخ اول مردادماه در برج میلاد برگزار شود.

این اتفاق شاید در نگاه اول یک خبر عادی به نظر برسد ولی بدترین خبر برای کسانی است که در این سالها تلاش زیادی کردند تا فوتسال راهش را از فوتبال جدا کند؛ مسئله ای که نشان می دهد کمیته فوتسال در برنامه ریزی یک مراسم اختصاصی برای این رشته عاجز مانده است و حتی نتوانسته اسپانسر و پخش تلویزیونی مراسم را بگیرد.

سال گذشته برترین های فوتسال ایران در 21 بخش انتخاب شدند ولی حالا و با ادغام مراسم با فوتبال، سهمیه بهترین های فوتبال ایران به 6 تا 7 مورد یعنی یک سوم کاهش خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان