فتحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امدادرسانی به بیش از ۴ هزار گرفتار در برف و کولاک ۱۱ استان کشور/ رهاسازی ۲۱ خودرو از مسیر سیلاب

معاون عملیات هلال احمر گفت: امدادگران به ۴ هزار و ۷۲۲ تن گرفتار در برف و کولاک در ۱۱ استان کشور امدادرسانی کردند.

امدادرسانی به بیش از 4 هزار گرفتار در برف و کولاک 11 استان کشور/ رهاسازی 21 خودرو از مسیر سیلابشاهین فتحی معاون عملیات سازمان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با  عملیات امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی از سوم تا پنجم فروردین ماه اظهار داشت: در این مدت 15 استان از جمله ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با بیان این که 69 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین مورد امدادرسانی قرار گرفتند، افزود: همچنین در این بازه زمانی 4 هزار و 388 تن امدادرسانی شدند و 47 تن هم نجات یافتند.

فتحی با اشاره به اسکان اضطراری 3 هزار و 121 تن متاثر از سیل و آبگرفتگی ادامه داد: 21 دستگاه خودرو  از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تخلیه آب از 35 واحد مسکونی انجام گرفته است.

وی به فعالیت 98 تیم عملیاتی شامل 423 تن امدادگر و نجاتگر در امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی 15 استان کشور اشاره کرد و گفت: 9 دستگاه موتورپمپ و لجن کش، 55 دستگاه چادر، 790 تخته پتو، 190 تخته موکت، 450 کیلوگرم نایلون، 150 ست شستشو به کار گرفته شد.

معاون عملیات هلال احمر گفت: 155 شعله والور و فانوس، 1500 قوطی کنسروجات، 950 قرص نان، 480 کیلوگرم برنج و 94 کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

وی همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک امدادگران از سوم تا پنجم فروردین ماه، گفت: طی این مدت 11 استان از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

فتحی به 22 محور امدادرسانی شده اشاره کرد و گفت: همچنین 4 هزار و 722 تن متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شدند و 222 تن هم اسکان اضطراری یافتند.

وی با بیان اینکه 512 دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند، افزود: طی این مدت 42 تیم عملیاتی شامل 128 تن امدادگر و نجاتگر فعال بودند. همچنین 88 تخته پتو، 90 بسته مواد غذایی، 310 قوطی کنسروجات، 460 بطری آب معدنی، 40 کیلوگرم خرما، 19 کیلوگرم کشمش و 580 بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

فتحی در رابطه با امدادرسانی در طوفان روز گذشته استان بوشهر، گفت: چهار شهر بوشهر، دیلم، گناوه و دشتستان مورد امدادرسانی قرار گرفتند و جمعا 11 هزار و 912 تن امدادرسانی شده و اسکان اضطراری یافتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان