مبتلایان به دیسک حتما بخوانند (۳)

دوام دیسکوژل مادام‌العمر است و در اغلب موارد نیاز به تکرار ندارد و حتی اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشد منعی برای انجام آن وجود نخواهد بود.

مبتلایان به دیسک حتما بخوانند (3)

 

پروفسور ژاک ترون فرانسوی استاد مسلم رشته Interventional Radiology و محقق و دانشمند برجسته و شناخته شده در دانشگاه‌‌های معتبر دنیا، مبتکر دیسکوژل در جهان است که اینجانب نیز افتخار شاگردی ایشان را دارم تلاش کرد با ایجاد تغییراتی، ضمن استفاده از مزایای الکل، معایب و نواقص آن را برطرف کرده و به کیمیائی بنام دیسکوژل تبدیل کند.

در همین راستا تغییراتی در آن به وجود آورد و اتیل سلولز را به آن اضافه کرد. این ماده هیچ واکنش نامطلوب با عناصر بدن نداده، حساسیت و عارضه‌ای ندارد، در واقع خاصیت اتیل سلولز آن است که وقتی با آب میان بافتی تماس پیدا می‌کند تبدیل به حالتی شبیه پنبه شده و مشکل نشت الکل را برطرف می‌کند و علاوه بر اینکه مسیر پارگی‌‌های دیسک را می‌‌بندد و جلوی انتشار واسطه‌‌های مولد درد را گرفته، اثر الکل را هم ماندگارتر می‌کند.

ایشان همچنین از فلز تنگستن با مقدار بسیار کم برای دیده شدن در حین و بعد از تزریق الکل استفاده کرد که قابلیت انجام MRI دارد. در واقع این دانشمند بزرگ محلولی درست کرد که وقتی وارد بدن می‌‌شود تبدیل به ماده پنبه‌ای با خواص فلزی شده که به صورت یک ایمپلنت ماندگار عمل می‌کند.

حدود ٦ ماه است که درمان از طریق دیسکوژل با مجوز وزارت بهداشت در ایران  انجام می‌‌شود و طبق آمار غیررسمی تا کنون بیش از یکصد بیمار از این طریق معالجه شده‌اند ضمن مقایسه آن با عمل جراحی باز در مورد میزان موفقیت آن نیز بفرمایید؟

به عقیده من دیسکوژل را نمیتوان در رده سایر روش‌های کم تهاجمی دیگر دانست چرا که حد اقل یک سروگردن بالاتر از همه آن‌‌ها قرار دارد و از نظر کاهش هزینه‌‌های مالی، روحی، جسمی و استرس و نگرانی‌‌هایی که بیمار با آن دست به گریبان است  هیچ نوع روش درمانی دیگری می‌‌تواند جایگاه آن را داشته باشد .

دوام دیسکوژل مادام‌العمر است و در اغلب موارد نیاز به تکرار ندارد و حتی اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشد منعی برای انجام آن وجود نخواهد بود، همچنین در صورتیکه به هر دلیل بیمار نیازمند انجام عمل جراحی باز شود، هیچ منعی نداشته، و مطلقاً موجب چسبندگی، تحلیل بافت‌‌های مجاور و... نخواهد شد؛ آمار موفقیت دیسکوژل در اروپا ٨٥ تا 6/91 درصد است و اگر در ایران بیشتر نباشد کمتر نیست چرا که اینجانب و سایر همکارانی که در زمینه این نوع درمان تبحر دارند وسواس خاصی در ارائه بهترین کیفیت کار داشته و خوشبختانه در حال حاضر آمار و درصد موفقیت موارد استفاده شده در ایران حتی از سایر کشورها بالاتر می‌باشد.

ذکر این نکته ضروریست که مقالات استخراج شده در مورد نتایج اولیه استفاده از دیسکوژل در ایران در چند کنگره بین‌المللی داخلی، همچنین بصورت سخنرانی برای یک کنگره معتبر امریکائی و یک کنگره بین‌المللی در ابوظبی پذیرفته شده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این عمل توسط تعدادی از پزشکان متبحر و سرشناس، که هر کدام در حیطه کاری خویش در زمره  بهترین‌‌ها هستند در بیمارستان‌‌های  خاصی در تهران و شیراز انجام می‌‌شود.

ازجمله مزایای دیگر دیسکوژل می‌‌توان به کاهش قابل توجه ریسک‌‌های بیهوشی و عمل باز، کاهش قابل توجه استرس عمل و عدم نیاز به دستکاری و آسیب عناصر تشکیل دهنده کانال نخاعی و عضلات اشاره کرد، از طرفی دیگر هزینه‌‌های بیمارستانی که به واسطه عمل باز به بیمار و سیستم‌‌های بهداشتی تحمیل می‌‌شد شامل هزینه عمل، تخت، مصرف سرم و داروهای بیهوشی و آنتی بیوتیک، سرنگ و غیره به شدت کاهش می‌‌یابد و به عبارت دیگر وابستگی‌‌های داروئی آن هم در شرایط فعلی بشدت کاهش می‌‌یابد.

چه توصیه‌ای به بیمارانی که حالا با خواندن مطالب این مجله، درمان از طریق تزریق دیسکوژل را می‌شناسند و از عمل جراحی باز هم واهمه دارند، می‌کنید؟

به نظر من درصد بالایی از بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند می‌‌توانند با این روش ساده درمان شوند و یا حداقل می‌‌توانند این روش را قبل از عمل امتحان کنند. باید توجه داشت که در این نوع روش درمانی با آزاد کردن نخاع دردهای مربوط به دیسک از بین می‌‌برد و همچنین با آزاد سازی نخاع و ریشه‌‌های عصبی، خطر آسیب‌های ناشی از فشردگی نخاع را برطرف می‌‌سازد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که بیمارانی که دچار مشکل در دفع ادرار و مدفوع و سستی عضلات هستند خصوصا اگر تازه و پیشرونده باشند از این طریق قابل درمان نیستند.

لازم است این نکته را ذکر کنم که تنها شرکت تولید کننده Discogel در دنیا، شرکت Gelscom فرانسه است و چون این محصول در مدت کوتاهی نتایج بسیار درخشانی داشته است متاسفانه برخی افراد سودجو به روش‌‌های مختلف سعی در استفاده از نام این محصول در درمان‌‌های غیراصولی خود داشته‌اند که به بیماران توصیه می‌کنم دقت کنند که مواد دیگری را به جای دیسکوژل استفاده نکنند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- مبتلایان به دیسک حتما بخوانند- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- مبتلایان به دیسک حتما بخوانند- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر