زنان زیبا ، مردان جذاب

دانشمندان برای اینکه دریابند زوج ها چگونه یکدیگر را انتخاب می کنند تمام زوایای آشکار و نهان را تحت بررسی قرار داده اند .

زنان زیبا ، مردان جذاب

دکتر پروانه صفایی مقدم  

زنان زیبا ، مردان جذاب

دانشمندان برای اینکه دریابند زوج ها چگونه یکدیگر را انتخاب می کنند تمام زوایای آشکار و نهان را تحت بررسی قرار داده اند . اما بعد از این همه ، هنوز قواعد جذابیت های ظاهری زنان و مردان معیارهای دقیق ندارند و اینکه چگونه یک کشش اولیه بین زن و مرد به یک عشق واقعی و زادواج ختم می شود هنوز جز اسرار این دنیاست .

ولی از نظر علمی می تون گفت رشته ای از قواعد علمی درمورد چگونگی گرایش زنان و مردان به هم دیگر معلوم است . برخی از این قواعد آشکارا عمل می کنند ( مانند چشم های جذاب ) و برخی دیگر در سطوح ناخودآگاه اثر می گذارد .

اگر تقسیم سلولی درست انجام شود طرف راست و چپ یک نوزاد شبیه به یکدیگر شده و تصاویر آینه ای هم می شوند . اما گاهی چشم های ژنتیکی و فشارهای محیطی بر تقارن بدن اثر می گذارد و نتایج دراز مدت به جا می گذارد .

رندی تونل هیل در یک بررسی به این نتیجه رسید که : طبق تحقیقات هم مردان و هم زنان افراد جنس مخالف خود را در صورتی که بدن یا یا صورتی متقارن تر داشته باشند ، بیشتر از آنهایی می پسندند که تقارن کمتری دارند . به خصوص درمورد مردان داشتن بدن متقارن زا شانس بیشتری برای همسریابی برخوردار است .

اهمیت شکل بدن زنان و مردان

تحقیقات نشان می دهد زنانی که دور کمر آنها به طور قابل توجهی از دور باسن آنها کمتر است بیشترین جذابیت را دارند . سینگ روانشناس و استاد دانشگاه تگزاس در این باره می گوید : نسبت دور کمر نسبت به باسن زنان در حد 0/67 تا 1/18 برای اکثریت مردان جذابیت بیشتری دارد و درمورد مردان این نسبت اگر 0/8 تا 1/0 باشد ، برای اکثریت زنان جذابیت بیشتری دارد . داشتن شانه های پهن و مردانه نیز برای زنان از عوامل مهم جذابیت مردان به شمار می آید .

اما سوال این است که این نسبت ها چه معیارهایی از لحاظ زیست شناسی دارد ؟

واقعیت این است که توزیع چربی در بدن بوسیله هورمون های جنسی تعیین می شود : تستوسترون در مردان و استروژن در زنان . اگر زنی به مقدار کافی و با آمیزه مناسب از هورمون های جنسی داشته باشد و تولید کند ، نسبت دور کمر به دور باسن او به طور طبیعی در حد طبیعی قرار خواهد گرفت و همین مسئله درمورد تستوسترون مردان نیز صادق است .

طی تحقیق معلوم شده افرادی که نسبت اندازه لگنی شان ایده آل است کمتر دچار بیماری های قلبی عروقی - سرطان و دیابت می شوند و زنانی که در این طیف قرار گیرند در باروری و بچه دارشدن کمتر دچار مشکل می شوند .

نشانه های جذابیت زنانه و مردانه در چهره زنان و مردان

به گفته دکتر تورن هیل استروژن یا هورمون جنسی زنانه رشد استخوان را در بخش پایینی صورت و چانه زنان مهار می کند و باعث می شود صورت کوچکتر و کوتاهتر شود . این هورمون با ایجاد اثر مشابهی برابر و باعث می شود چشم ها درشت تر و برجسته تر به نظر برسند .

هورمون جنسی مردانه یا " تستوسترون " باعث می شود بخش پایینی صورت و فک بزرگتر باشد و ابروها پر پشت تر به نظر آیند و مردانی که این خصوصیات را دارند جذاب تر به نظر می رسند . زیرا سلامت تولید مثلشان محتمل تر است و البته جراحی پلاستیک نیز برای بهبود بخشیدن به تقارن است و این خود نشان می دهد که بیشتر مردم این ویژگی را جذاب می شمارند .

  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان