ماهان شبکه ایرانیان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران خبرداد

راه اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده/بهزیستی لیست مراکز فاقد مجوز را به دستگاه قضایی اعلام کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده توسط دستگاه قضایی استان راه اندازی شده است.

راه اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانوادهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در سومین جلسه شورای مشورتی دادگستری استان مازندران گفت: مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده توسط دستگاه قضایی راه اندازی می‌شود.

این مقام قضایی در ادامه تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل، مراکز مشاوره خانواده باید دارای سه کارشناس در حوزه روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی و مذهبی باشند که این کارشناسان پس از شرکت در آزمون و احراز صلاحیت، شروع به فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: اولویت فعالیت با مراکزی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و مجوز قانونی از اداره بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران خاطرنشان کرد: برابر دستور معاونت قوه قضاییه مبنی بر اعلام مراکز مشاوره مورد نیاز بر اساس ورودی کل پرونده ها، پس از دریافت آمار ورودی کل پرونده ها، تعداد مراکز مشاوره و کارشناسان مورد نیاز استان به ستاد اعلام شد.

این مقام قضایی موضوع بازرسی و نظارت بر مراکز مشاوره‌ی فاقد مجوز و در حال فعالیت را مهم برشمرد و گفت: بهزیستی استان لیست مراکز فاقد مجوز را به دستگاه قضایی اعلام کند تا مطابق قانون با آن‌ها برخورد شود؛ چراکه این مراکز از تجربه و تخصص لازم و کافی برخوردار نیستند و به فنون اولیه مشاوره آگاهی ندارند و نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه بر مشکل مراجعان خود می‌افزایند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در پایان به آموزش‌های پیش از ازدواج هم اشاره کرد و افزود: مجری طرح آموزش‌های پیش از ازدواج دانشگاه علوم پزشکی است که متاسفانه با گذشت زمان زیادی از ابلاغ برنامه، تاکنون پیشرفت چندانی نداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان