پیش بینی آینده بازار مسکن

دبیر کانون انبوه سازان با تاکید بر اینکه قیمت‌ مسکن درحال حاضر واقعی است و بازار حباب ندارد افزود: دولت باید با تقویت نقدینگی، بازار را از چالش‌هایی که آینده تولید مسکن را نشانه گرفته‌اند، برهاند.

پیش بینی دبیر کانون انبوه سازان از آینده بازار مسکن

فرشید پورحاجت با بیان اینکه در ماه‌های آینده همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود، گفت: البته اندکی از شیب تند این افزایش، کاسته خواهد شد و تعداد معاملات هم افزایش خواهد یافت.  

او درباره تاثیر تشکیل بازارثانویه ارزی بر روی بازار مسکن گفت: دولت باید زودتر تصمیم می‌گرفت که نقدینگی را کنترل کند و باید کمی صبر کنیم تا تاثیر بازار ثانویه را برروی بازار مسکن ببینیم زیرا مسکن یک کالای تولیدی زمان براست.

دبیر کانون انبوه‌ سازان همچنین با بیان اینکه افزایش قیمت‌ مسکن نسبت به سایر بازار‌های همسو مثل طلا و ارز بسیار کمتر بوده است ادامه داد: ما شاهد افزایش قیمت 100درصدی ارز طی ماه‌های گذشته بودیم و این درحالیست که قیمت مسکن حدود60درصد افزایش یافته است.

پورحاجت افزود: قیمت‌ مسکن در حال حاضر واقعی است و این بازار حباب ندارد اما افرادی که ابتدای سال جاری وارد بازار مسکن شده اند به دنبال افزایش بی سابقه قیمت مصالح اولیه ساخت‌وساز قطعا با قیمت‌های متفاوتی نسبت به سال قبل مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه درگردش تولید کنندگان درماه‌های اخیر به حدود یک سوم تقلیل یافته است، افزود: یکی از چالش‌های آینده بازار مسکن تولید است و دولت باید تمهیداتی را برای تقویت سرمایه در گردش در نظر بگیرد.

دبیر کانون انبوه سازان 3موضوع اصلی که در حوزه مسکن ملاک قرار داده می‌شود را افزایش درآمد خانواده، تقویت نقدینگی و کاهش قیمت مسکن دانست و ادامه داد: این کاهش قیمت از مسیر کنترل قیمت زمین، توجه به مقوله انبوه‌سازی، کاهش هزینه‌ دستگاه‌های خدمات‌رسانی و نظارت بر قیمت مصالح امکان پذیر است.

وی همچنین افزود: افزایش نقدینگی در بازار که متاسفانه همواره به عنوان آسان ترین راه مورد توجه دولت قرار گرفته است معمولا از طریق اعطای تسهیلات بانکی صورت ‎گرفته که نیاز است دولت دراین خصوص برنامه ریزی‌های جدیدی را انجام دهد.

پور حاجت با تاکید بر ضرورت تجدید نظر دولت در خصوص اعطای تسهیلات ساخت در حوزه بافت‌های فرسوده تصریح کرد: تسهیلات 50 میلیون تومانی که دولت در سال گذشته برای این حوزه در نظر گرفته بود در شرایط فعلی اثرگذاری خود را از دست داده است زیرا این مبلغ براساس نرخ دلار 3700تومانی تعیین شده بود و این درحالی است که اکنون نرخ  دلار به حدود 7800تومان رسیده است.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان