ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Hotel Transylvania ۳ توانست Skyscraper را در هم بشکند

دراکولای انیمیشنی و دوستانش در Hotel Transylvania ۳ برنده‌ی نهایی باکس آفیس آخر هفته بودند، و فیلم اکشن دواین جانسون Dwayne Johnson به نام «آسمان‌خراش» Skyscraper را زیر آوار موفقیت خود خرد کرد.

دراکولای انیمیشنی و دوستانش در Hotel Transylvania 3 برنده‌ی نهایی باکس آفیس آخر هفته بودند، و فیلم اکشن دواین جانسون Dwayne Johnson به نام «آسمان‌خراش» Skyscraper را زیر آوار موفقیت خود خرد کرد.

«هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی» Hotel Transylvania 3: Summer Vacation از سونی Sony با 44.1 میلیون دلار فروش از 4267 سالن سینما در آمریکای شمالی، در مقایسه با 25.5 میلیون دلار فروش «آسمان‌خراش» Skyscraper از 3782 سالن سینما، به راحتی توانست صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی را تصاحب کند.

در خارج از آمریکا هم «هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی» Hotel Transylvania 3: Summer Vacation توانست آخر هفته را با 46.4 میلیون دلار فروش از 44 مارکت با پیروزی بر «آسمان‌خراش» Skyscraper به پایان رسانده و جمع فروش جهانی خود را به 100.2 میلیون دلار، از جمله پخش ویژه در آمازون Amazon در ایالات متحده و سایر مارکت‌های اولیه، برساند. «آسمان‌خراش» Skyscraper فروش اندک 40.4 میلیون دلار را در 57 مارکت رقم زد، علی‌رغم این‌که تا بیستم جولای در چین اکران نخواهد شد. رقابت سختی برای جلب توجه و نگاه تماشاگران در این آخر هفته در جریان بود، از طرفی فینال جام جهانی فوتبال و از طرف دیگر فینال مسابقات تنیس ویمبلدون، در حالی‌که مردم در مسافرت بودند.

«هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی» Hotel Transylvania 3: Summer Vacation با اثبات قدرت‌مندی فیلم‌های خانواده‌پسند در مقابل فیلم‌هایی که تنها مورد علاقه‌ی مردان هستند، به مقدار 48 میلیون دلار کمتر از اکران قسمت قبلی این مجموعه فیلم پرفروش اکران شد. این اولین بار است که قسمتی از این مجموعه فیلم به خود جرات داده و پا به میدان رقابت تابستانی گذاشته است، فیلم‌های قبلی در سپتامبر اکران شدند.

رئیس پخش و بازاریابی جهانی سونی، جاش گرینستاین، گفت:

ما توقع یک رقابت سه جانبه را داشتیم، و بسیار خوشحالیم که پیروز‌مندانه از آن خارج شدیم. این بازار بسیار رقابتی است. اکران این فیلم در تابستان سودآوری بیشتری در وسط هفته خواهد داشت، چون بچه‌ها مدرسه نیستند و می‌توانند به تماشای فیلم بیایند.

این فیلم که با بودجه‌ای معادل 80 میلیون دلار پیش از تبلیغات، ساخته شده است درباره‌ی یک دراکولا (با صداپیشگی آدام سندلر Adam Sandler) است که با دوستان شرور خود به مسافرت می‌رود و در طول مسیر عاشق کاپیتان کشتی (با صداپیشگی کاترین هان Kathryn Hahn) می‌شود. سایر صداپیشگان عبارت‌اند از سلنا گومز Selema Gomez، اندی سمبرگ Andy Samberg، کوین جیمز Kevin James، دیوید اسپید David Spade، استیو بوشمی Steve Buscemi، کیگان-مایکل کی Keegan-Michael Key، مالی شنون Molly Shannon، فرن درشر Fran Drescher، جیم گافیگان Jim Gaffigan، و مل بروکس Mel Brooks، به کارگردانی گندی تارتاکوفسکی Genndy Tartakovsky.

«انت‌من و وسپ» Ant-Man and the Wasp از شرکت‌های فیلمسازی دیزنی Disney و مارول Marvel با 28.8 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. این قسمت از مجموعه فیلم ابرقهرمانی با افت بیش از 60 درصد در دومین آخر هفته‌ی خود یکی از شدید‌تری افت‌های دنیای سینمایی مارول را رقم زد. سال گذشته «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man Homecoming از شرکت‌های فیلمسازی سونی Sony و مارول Marvel در دومین هفته‌ی خود با 62 درصد افت توانست 44.2 میلیون دلار بفروشد، که مانند حالا پس از تعطیلات چهارم جولای اکران شد.

«آسمان‌خراش» Skyscraper با قرار گرفتن در جایگاه سوم بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و نگرانی‌هایی را در مورد بیش از حد فیلم بازی کردن جانسون Johnson سبب شده است. این فیلم اکشن — که پنجمین فیلم این بازیگر در 14 ماه گذشته است — برای لجندری Legendary و یونیورسال Universal بین 125 میلیون دلار تا 129 میلیون دلار هزینه‌ی ساخت پیش از بازاریابی، در بر داشته است و باید عملکرد بسیار خوبی در خارج از آمریکا داشته باشد تا بتواند آن‌را جبران کند.این فیلم در سینمااسکور امتیاز B+ را کسب کرد در حالی‌که مخاطبان به «هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی» Hotel Transylvania 3: Summer Vacation امتیاز A- دادند.

«شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 از شرکتهای فیلمسازی یونیورسال Universal و پیکسار Pixar، و «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» Jurassic World: Fallen Kingdom از یونیورسال به ترتیب با فروش 16.2 میلیون دلار و 15.5 میلیون دلار در مقام چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی قرار گرفتند. «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 که به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین انیمیشن تمام تاریخ شده است، در سطح بین‌المللی توانست فروش 33.3 میلیون دلاری را از 43 مارکت رقم بزند و جمع فروش جهانی خود را به 856.9 میلیون دلار برساند. «دنیای ژوراسیک 2» Jurassic World 2 نیز با فروش 26.7 میلیون دلار در خارج از آمریکا جمع فروش جهانی خود را به 1.134 میلیارد دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان