ماهان شبکه ایرانیان

کارگردان La La Land از ذوقش در‌باره رکورد داری در اسکار می‌گوید

نویسنده و کارگردان فیلم عالم هپروت (La La Land) درباره حضور عجیب و رکوردشکن این فیلم در لیست نامزد‌ها می‌گوید: مقاله‌نویس هالیوود‌ ریپورتر، اسکات فینبرگ با کارگردان ۳۲ ساله، دیمین شزل (Damien Chazelle) که احتمال می‌رود نامش به‌عنوان جوان‌ترین کارگردان برنده جایزه اسکار در تاریخ ثبت شود، بعد از خبر ۱۴ نامزدی فیلم موزیکالش در مراسم اسکار مصاحبه کرد.

نویسنده و کارگردان فیلم عالم هپروت (La La Land) درباره حضور عجیب و رکوردشکن این فیلم در لیست نامزد‌ها می‌گوید:
مقاله‌نویس هالیوود‌ ریپورتر، اسکات فینبرگ با کارگردان 32 ساله، دیمین شزل (Damien Chazelle) که احتمال می‌رود نامش به‌عنوان جوان‌ترین کارگردان برنده جایزه اسکار در تاریخ ثبت شود، بعد از خبر 14 نامزدی فیلم موزیکالش در مراسم اسکار مصاحبه کرد.

دیمین شزل، جوان موفق 32 ساله، نویسنده و خالق موزیکال عالم هپروت (La La Land) در پکن بود که باخبر شد فیلمش با 14 نامزدی رکورد بیشترین نامزدی اسکار را برای یک فیلم شکسته است: بهترین فیلم، بهترین کارگردان (شزل), بهترین بازیگر مرد (رایان گاسلینگ), بهترین بازیگر زن (اما استون), بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (شزل), بهترین فیلم‌برداری‌, بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین، بهترین موسیقی، بهترین آهنگ (هر دو آهنگ audition و شهر ستاره‌‌‌ها), بهترین طراحی صحنه، بهترین صدابرداری و بهترین میکس صدا.
در اولین فرصت که می‌شد با این جوان‌ترین کارگردان کاندید اسکار درباره اتفاقاتی که افتاده صحبت کردم.


امروز بین مهم‌ترین روزهای زندگی‌تان چه جایگاهی دارد؟
• واقعاً باورنکردنی است. درست بعد از اعلام نامزد‌ها دوست‌دخترم پیامکی دریافت کرد و تعداد نامزدی‌های فیلم را به من گفت و من واقعاً فکر کردم منظورش این است که امیدوار است تعداد نامزدی‌ها این‌قدر باشد و یا اینکه مرا دست‌ می‌اندازد. خیلی طول کشید تا باور کردم- دقیقا سه بار ازش پرسیدم تا باورش کردم. ما همگی باهم در هتلی در پکن برای معرفی فیلم هستیم، بنابراین سریع به سمت اتاق رایان (Ryan Gosling) دویدیم و در نزده وارد اتاق شدیم. او با اما (Emma Stone) در حال فیس‌تایم (ویدیو‌چت) بود، پس ما چهارتایی از خوشحالی برای چند دقیقه توی صورت همدیگر جیغ می‌زدیم.

شما به‌خوبی از تاریخ سینما و فیلم‌سازی باخبرید. پس وقتی می‌شنوید که تابه‌حال هیچ فیلمی در تاریخ سینما به‌اندازه فیلم شما موفق به دریافت این تعداد نامزدی جایزه نشده است و فقط دو فیلم همه‌چیز درباره ایو (All About Eve) و تایتانیک (Titanic) تابه‌حال موفق به دریافت این تعداد جایزه شده‌اند، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟
(با خنده) واقعاً باورنکردنی است و نمی‌توانم احساسم را با کلمات بیان کنم. تا حدی لال شده‌ام. من هر دو آن فیلم‌ها را خیلی دوست دارم، بنابراین این مسلماً یک افتخار است؛ اما با‌ارزش‌تر از همه این‌ها این است که کسانی که افتخار کار کردن با آن‌ها در این فیلم را داشتم (که وجود این فیلم به خاطر آن‌هاست) به خاطر این فیلم دیده‌شده‌اند. این واقعاً برای من ارزشمند است. من حقیقتا به خاطر آن‌ها احساس افتخار می‌کنم چون من اولین نفری بودم که دیدم این افراد چه گروه فوق‌العاده‌ای هستند، این هنرمندانی که کنار هم جمع شده‌اند، حالا در بخش تا این فیلم را به واقعیت تبدیل کنند. من واقعاً خوش‌شانسم که این افراد را در کنار خودم دارم و واقعاً هرکدام کمک فوق‌العاده‌ای به این پروژه کرده‌اند و من عمیقاً از اینکه این‌طور موردتوجه قرارگرفته‌اند خوشحالم.
 آشنایی شما با یکی از آن‌ها به سال‌ها قبل برمی‌گردد، جاستین هورویتز (Justin Hurwitz) که تابه‌حال سه بار نامزد دریافت اسکار شده است که امروز برای بهترین موسیقی بر سر زبا‌ن‌ها افتاده است و دو بار برای بهترین آهنگ همراه با بنج پسک (Benj Pasek) و جاستین پاول(Justin Paul). احتمالا احساس بسیار خاصی برای هر دو شما است.
وقتی این‌طوری بیانش می‌کنی کمی نگران می‌شوم- مطمئن نیستم که دیگر جواب تلفن‌های من را می‌دهد! شاید دیگر کلاسش به من نمی‌خورد! (می‌خندد) جدا از شوخی، من واقعاً به او افتخار می‌کنم. همان‌طور که می‌دانید ما همدیگر را از زمانی که 18 سالمان بود و در یک گروه موسیقی باهم بودیم، می‌شناسم، بنابراین اینکه می‌بینم موسیقی‌اش را تا این حد پیش برده است، برایم فوق‌العاده است.‌
16 روز تا مراسم اسکار باقی‌مانده است. مقصد بعدی‌تان کجاست؟
مطمئن نیستم. به نظرم من همیشه از فصل جوایز، از جوهره وجودی‌اش، به‌عنوان راه خوبی برای جلب‌توجه برای فیلم‌هایی که از این توجه سود می‌برند یاد می‌کنم، فیلم‌هایی که شاید مشخصا عامه‌پسند‌ترین فیلم‌هایی نباشند که هالیوود درست می‌کند. ما هنوز در حال معرفی این فیلم به دنیا هستیم- برای همین هم الان در چین هستیم- و به تئاتر‌های بیشتری برای معرفی فیلم در آمریکا در هفته‌های آتی خواهیم رفت. پس به نظرم، به‌نوعی معرفی فیلم مهم‌ترین دغدغه من است. امید من این است که هر نوع آشنایی با فیلم الهام‌بخش افراد برای امتحان شانس‌شان برای ساخت فیلم‌های موزیکال باشد، حتی اگر حاضر باشند بمیرند اما فیلم موزیکال نبینند. (می‌خندد)
به‌عنوان آخرین سؤال، شما در آستانه شکستن رکوردی 85 ساله هستید. دور‌‌ و بر من و شما احتمالا آدم‌هایی کمی هستند که یک فیلم ساخته سال 1931 به نام اسکیپی را دیده‌اند، در حقیقت اولین فیلم اقتباسی از کتاب‌های مصور است که کارگردانی‌اش را…
نورمن تاروگ (Norman Taurog)
دقیقا، کارگردانی‌اش را تاروگ انجام داد. او 32 سال و 260 روز سن داشت که جایزه بهترین کارگردانی را برای آن فیلم به خانه برد. روز مراسم اسکار، شما 32 سال و 39 روزه خواهید بود. می‌توانید جدای همه مسائل متوجه معنای حقیقی این قضیه هستید که ممکن است جوان‌ترین برنده اسکار بهترین کارگردان در تاریخ باشید؟
 (مکث طولانی) خب، خب جواب این سؤال منفی است، واقعاً عمق این قضیه را درک نمی‌کنم. سعی می‌کنم زیاد راجع به آن فکر نکنم. منظورم این است که من هیچ‌وقت انتظار هیچ‌کدام از این اتفاقات را برای این فیلم نداشتم که خب هر نامزدی شرافتمندانه می‌تواند این را بگوید. من فقط مفتخرم که امسال من هم جزو کاندید‌ها بودم، سالی که سال بسیار خوبی برای فیلم بود- به نظر من، امسال شاهد آثار آمریکایی فوق‌العاده‌ای بودیم؛ اما خب، من واقعاً سعی می‌کنم به‌روزهای بعد خیلی فکر نکنم. هر اتفاقی هم که بیفتد، من از اینکه توی یک اتاق با این نامزد‌ها (نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی) هستم مفتخرم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان