نشست خبری روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی منبع

ترامپ و پوتین درباره ایران چه گفتند؟

رهبر روسیه گفت درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با ترامپ صحبت کرده و تاکید کرده است که کشورش به هیچ وجه در امور داخلی آمریکا یا هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند.

فرارو- دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، از روسیه در برابر ادعاهای دخالت این کشور در انتخابات آمریکا دفاع کرد.

 به گزارش بی بی سی، ترامپ در پی دیدار دو ساعته خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، در تضاد کامل با گزارش‌ سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفت "دلیل برای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود نداشته است."

ترامپ گفت دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را باور نمی‌کند.

ترامپ در جواب خبرنگاران گفت رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای به او گفته است که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است اما "او دلیلی برای باور این حرف نمی بیند."

رییس جمهوری آمریکا افزود پوتین نیز این موضوع را در دیدار دو رهبر "قویا تکذیب کرده است". ترامپ تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را "فاجعه"ای خواند که باعث فاصله افتادن میان دو کشور شده است. وی گفت هیچ همدستی در کار نبوده است و او هیلاری کلینتون را در رقابتی سالم شکست داده است.

در همین حال ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تایید کرد در انتخابات سال ۲۰۱۶ خواهان پیروزی ترامپ بوده چرا که او وعده "بهبود روابط روسیه و آمریکا را داده بوده است."

رهبر روسیه گفت درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با ترامپ صحبت کرده و تاکید کرده است که کشورش به هیچ وجه در امور داخلی آمریکا یا هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند.

وی افزود به آمریکا پیشنهاد داده که برای مقابله با تهدیدات سایبری کارگروه‌های مشترکی بین دوکشور تشکیل شود. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که دولت روسیه عامل اصلی کارزار سایبری و رسانه‌ای بوده است که با هدف ضربه زدن به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ، به انتشار اخبار دروغ و حملات سایبری از جمله هک کردن حساب حزب دموکرات دست زده است.

"رقیب خوب"

رییس جمهوری آمریکا گفت ولادیمیر پوتین را رقیب آمریکا در زمینه صادرات گاز می‌داند. اما گفت که او یک "رقیب خوب" است.

ترامپ گفت اختلاف نظرها میان دو کشور آشکار است و اکنون به بدترین حالت خود رسیده است اما "از چهار ساعت پیش" که دو رهبر مذاکره را آغاز کردند وضع تغییر کرده است.

پوتین نیز گفت هر دو قدرت می‌توانند برای تنظیم بازار همکاری کنند و افزود هیچ کدام از دو رهبر مایل به افزایش قیمت انرژی نیستند.

ایران و روسیه

پوتین در این نشست خبریس درباره ایران گفت که با دونالد ترامپ درباره عقب‌نشینی آمریکا از برجام صحبت کرده و یادآوری کرده که توافق هسته‌ای ایران شامل قوی‌ترین تدابیر نظارتی است.

ترامپ نیز گفت که بر اهمیت فشار بر ایران تاکید کردم.

او افزود: «ما درباره مسائل منطقه‌ای صحبت کردیم. درباره سوریه. حل مشکل سوریه می‌تواند نشان دهنده این باشد که یک مشکل بین‌المللی چطور با همکاری قابل حل و فصل است.» او گفت همه شرایط همکاری موثر در سوریه فراهم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان