ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با میزان:

تثبیت مالکیت اراضی یکی از مصادیق مهم حفظ حقوق عامه است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بر لزوم حفظ جایگاه حقوق عامه و تلاش بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: یکی از مصادیق مهم و دارای اولویت برای حفظ نظم عمومی و ارتقاء جایگاه حقوق عامه، مساله تثبیت مالکیت اراضی استان است.

لزوم حفظ حقوق عامه و تلاش جهت خدمت رسانی بهتر به مردم/یکی از مصادیق مهم برای حفظ نظم و ارتقاء جایگاه حقوق عامه، مساله تثبیت مالکیت اراضی استرضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه بر اساس اظهارات مقامات عالی رتبه استان، میزان رضایتمندی مردم از اداره کل ثبت استان و ادارات تابعه افزایش چشمگیری یافته است، گفت: در بازدید‌های صورت گرفته توسط مسئولین عالی‎رتبه استان از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همچنین جلسات مختلفی که در هفته قوه قضائیه برگزار شد مشخص شد جایگاه اداره کل ثبت اسناد استان در طی سالیان اخیر ارتقاء یافته است.

این مقام قضایی کم کاری و پایین بودن کار مفید کارکنان را خطری برای کاهش رضایتمندی مردم و از مهمترین مصادیق تضییع حقوق عامه دانست و خاطر نشان کرد: عملکرد و وضعیت کار مفید ادارات ثبت استان در مجموع مناسب است و جا دارد به سمت بهتر شدن حرکت کند.

طالبی زاده با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم و دارای اولویت برای حفظ نظم عمومی و ارتقاء جایگاه حقوق عامه، مساله تثبیت مالکیت اراضی استان می‌باشد، بیان داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تثبیت مالکیت بیش از یک سوم اراضی ملی و دولتی تثبیت شده در کل کشور موفق به کسب رتبه اول کشوری در زمینه تثبیت اراضی ملی و دولتی در سال 1396 گردیده است.

وی تصریح کرد: کارمندان باید خدمت به مردم با هدف جلب رضایت الهی را مهمترین هدف خود در محیط اداری قرار دهند و نگاه به زندگی افرادی که در گذشته به جای خدمت رسانی، به مردم خیانت کرده اند به خوبی نشان می‌دهد که مساله تضییع حق الناس مکافات عمل در این دنیا و سرای آخرت را به دنبال دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: دعای خیر مردم بالاترین نعمتی است که مسئولین و کارکنان می‌توانند آن را برای خود به دست آورند و همگی باید در مسیری گام برداریم که دعای خیر مردم بدرقه راهمان باشد.

طالبی زاده ادامه داد: رویکرد مدیریتی این اداره کل بر مبنای عدالت بوده و سعی ما بر آن بوده که هر کارمند بر اساس میزان تعهد و عملکردش مورد توجه و تشویق قرار گیرد.

وی هدف قانونگذار از تصویب قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی را تسهیل ثبت املاک دانست و خاطر نشان کرد: مراحل صدور سند باید با سرعت و کاملاً مطابق با قانون باشد.

این مقام قضایی در انتها داشتن تجربه کاری کارکنان را رکن مهمی در خدمت رسانی مطلوب به مراجعین ارزیابی کرده و بیان داشت: کارکنان جوان باید از ظرفیت و تجربیات افراد خبره در امور ثبتی برای پرورش توانایی‌های خود استفاده کنند، زیرا آینده ادارات ثبت در دست جوانان خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان