اگر میخواهید بدانید چه تعداد سیمکارت به نام شماست یا از دیگر سرویسهای مخابراتی که با کد ملی شما ثبت شده آگاه شوید، میتوانید با استفاده از سامانهای که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کرده به این کار اقدام کنید، تا از سوءاستفادههای احتمالی جلوگیری شود.
به گزارش الف به نقل از ایسنا، در سالهای گذشته به واسطه سیمکارتهای جعلی مشکلات زیادی ایجاد شده و اقدامات خلافکارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفت، از سوی دیگر به واسطه این سیمکارتها، قاچاق ترافیک انجام میشد و حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده بود و در نهایت ضروری بود جلوی این تخلفات گرفته شود.
بنابراین طرح ساماندهی سیمکارتها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راهاندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان همراه شد. بدین ترتیب مشترکان میتوانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیک یا در نشانی اینترنتی
mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیمکارتهایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، آگاه شوند.
همچنین کاربران میتوانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شمارههای 3000150 و 3000504901 از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.
در این سامانه شما میتوانید تعداد سرویسهای مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلامشده توسط شما پیامک میشود. در فاز اول طرح، تعداد سیمکارتهای شما در اپراتورهای تلفن همراه اعلام میشود و در فازهای بعد، تعداد دیگر سرویسهای مخابراتی مانند ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و ... نیز برای شما ارسال خواهد شد.
هر مشترک در هر دوره 10 روزه فقط یکبار میتواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند. مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبتشده به نام خودشان میتوانند برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکان اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از همه خطوط به نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیمکارتها اقدام کنند.