استاندار تهران:

آغاز ساعت کاری ادارات تهران در مرداد اعلام شد

استاندار تهران ضمن اعلام صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با کاهش ساعت کاری ادارات، گفت: آغاز ساعت کاری ادارات از اول مرداد ۶:۳۰ دقیقه صبح است.

آغاز ساعت کاری ادارات تهران در مرداد اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان ضمن بیان راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق ادارات، اظهار داشت: ما وقتی بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌کنیم برایمان فرق نمی‌کند چه دستگاهی است و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید دقت کنند کمبود مصرف برق محقق شود و به حداقل برسد.

وی افزود: طبق مصوبه دولت اعلام شده بود استانداری تصمیم بگیرد تا دستگاه‌های اجرایی به چه نحوی صرفه‌جویی کنند و این مورد به شهرستان‌ها اعلام شد. در مصوبات ساعت کاری‌ها مشخص شد و اعلام کردیم اگر بانوان و افرادی کارش دیرتر آغاز شود می‌تواند دیرتر در محل کار حضور یابد.

استاندار تهران تصریح کرد: دغدغه ما تغییر ساعات اداری نبود بلکه پایین آوردن ساعت پیک مهمترین دلیل اعلام این تغییر ساعت بود. حدود 400 مگاوات در استان و شهر تهران با تغییر ساعات کاری ادارات صرفه‌جویی شد و ما اعلام کردیم سازمان‌هایی که برق اضطراری در اختیار دارند از آن استفاده خواهند کرد.

مقیمی بیان داشت: این درست نیست که سالمند یا کودکی در ساختمانی 15 طبقه نتواند از آسانسور استفاده کند و با توجه به شرایط اگر مشکلی برای آنان پیش آید ما چه باید بکنیم. به همین دلیل بود که ما تغییر ساعات کاری ادارات را مطرح کردیم و صرفه‌جویی نیز انجام شد تا ما با قطعی برق شهر مواجه نشویم. حال علاوه بر صرفه‌جویی ادارات ولی قطعی برق وجود دارد که اگر این صرفه‌جویی انجام نمی‌شد بیش از این با قطعی برق مواجه می‌شدیم.

وی افزود: ما به 50 اکیپ ماموریت دادیم تا به تمام ادارات و ارگان‌ها سرکشی کنند و صرفه‌جویی مصرف در آن سازمان را به ما ارائه کنند. وقتی ما می‌گوییم خادم مردم هستیم باید واقعا آن را در عمل اجرا کنیم و صرفه‌جویی را به نحو احسن انجام دهیم و سیستم‌های سرمایشی که مصرف بالایی دارند را در زمان‌های غیرضرور خاموش کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: سازمان بهزیستی، مترو، اتوبوسرانی، شهرداری تهران و بسیاری ارگان‌های دیگر کمک‌های فراوانی به آغاز ساعت در ساعت 6 صبح کردند.

مقیمی گفت: به احتمال زیاد از اول مرداد ساعت کار ادارات از 6 و 30 صبح آغاز خواهد شد؛ برای ما ساعت یک تا 14 عصر مهم است و اگر در بقیه ساعت‌ها مصرف برق وجود داشته باشد، موردی ندارد.

وی ادامه داد: خواهش ما این است در این ساعات صرفه‌جویی به نحو احسن انجام شود و ما نیز با کمک وزارت نیرو و سازمان‌های دیگر هر کمکی که از دست‌مان برآید را انجام می‌دهیم تا حتی یک خانه بدون برق نماند.

استاندار تهران با بیان اینکه تغییر ساعات کار ادارات به دلیل پایین آوردن پیک مصرف برق است، افزود: ما باید به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنیم تا اگر نیاز است بعد از پایان ساعت کاری تا ساعت 14 در اداره خود حضور داشته باشند حداقل استفاده را بکنند اگر برق اضطرار وجود دارد از آن استفاده شود و کار اداره ادامه پیدا کند. در غیر این صورت هیچ دلیلی برای حضور پس از ساعت 14 وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان