برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: کایلی جنر، متولد 1997، مدل، هنرپیشه، کارآفرین و شخصیت شبکه های اجتماعی آمریکایی ست. او جوان ترین عضو خانواده مشهور کارداشیان هاست که در مجموعه تلویزیونی «پا به پای خانواده کارداشیان» همراه با خانواده اش درخشید و محبوبیت زیادی کسب نمود.
در سال 2014 مجله تایمز او را جزو 25 نوجوان تأثیرگذار، به دلیل نفوذ قابل توجهی که میان نوجوانان دارد، معرفی کرد.
او چند سالی ست که برند محصولات زیبایی خودش را روانه بازار کرده است. شرکت او جزو یکی از بهترین شرکت های لوازم آرایشی شناخته می شود. او کار خود را 2 سال قبل، با تولید ست های رژ لب و خط لب به قیمت 29 دلار تاسیس کرد و تاکنون 630 میلیون دلار از آنها را به فروش رساند که 330 دلار آن تنها در سال 2017 بوده است. مجله فوربز ارزش شرکت کایلی را که تماما متعلق به خودش می باشد، 900 میلیون دلار تخمین زده است.
او جزو جوان ترین کارآفرین ثروتمند آمریکا شناخته شده است. به راستی او اینهمه درآمد را از چه راهی به دست آورده است؟ او علاوه بر درآمدی که از برند لوازم آرایش اش دارد، میلیون ها دلار را از برنامه های تلویزیونی و همکاری اش با برندهای مشهوری چون کفش پوما و برند لباس PacSun به دست می آورد.
اما چیزی که بیش از همه در ثروت او نقش داشته، شبکه های اجتماعی بود. در واقع شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام یا توییتر برای او یک پلتفورم بزرگی محسوب می شد تا بتواند به راحتی با مشتریان و هوادارانش در ارتباط باشد. او ویدیوهایی از خود و محصولات جدیدش را منتشر می کند و هوادارانش را ترغیب می کند تا از محصولاتش استفاده کنند. داشتن 16.4 میلیون فالوور در اینستاگرام و 111 میلیون فالوور در توییتر برایش کافی ست تا تمام محصولات خود را به فروش رساند.
او در شرکت اش 7 کارمند تمام وقت و 5 کارمند پاره وقت دارد. البته مادر او، کریس جنر، نیز در برخی کارها به کمک اش می آید و به ازای آن 10% از سود حاصل از فروشش را می گیرد.
کایلی از علاقه اش به کارآفرینی در دوران کودکی می گوید: «من از همان دوران دوست داشتم که برای خودم کار کنم. من از بچگی زیر ذره بین بودم، از این رو دوست داشتم همیشه زیبا و جذاب به نظر آیم. حتی در دوران دبستان هم آرایش می کردم و سایه چشم بنفش می زدم. در حقیقت آرایش به من اعتماد به نفس بیشتری می داد.»
او آرایش کردن را از ویدیوهای آموزشی یوتیوب و برنامه های تلویزیونی و عکس های مدل ها یاد گرفت. او فرم لب هایش را دوست نداشت و از همان ابتدا خط لب را بالاتر از لب هایش می کشید تا بزرگ تر به چشم آیند. این کار او آنقدر در شبکه های اجتماعی درخشید که چالشی به نام «چالش لب های کایلی» به راه انداخت.
او دوست نداشت که برای شروع کار از کسی پول قرض بگیرد، از این رو مقداری از پس اندازش از کار مادلینگ را که حدود 250000 دلار بود، برای اولین تولید رژ لب هایش(حدود 15000 عدد رژ لب) صرف کرد. او چندین ماه وقت خود را به تبلیغ لوازم آرایش اش در اینستاگرام صرف، سپس آنها را در تاریح 30 نوامبر 2015، روانه بازار کرد. او آنقدر در این کار حرفه ای عمل کرد که تمامی محصولات او در عرض چند دقیقه به فروش رفتند.
از آن پس، تولیدات او بیشتر و بیشتر شد. به عنوان مثال در نوامبر 2016 او در عرض 24 ساعت، 19 میلیون سفارش گرفت. در اواخر سال 2017، درآمد او چیزی حدود 307 میلیون دلار تخمین زده شد. در واقع او توانست در عرض 2 سال و نیم به یکی از پردرآمدترین شرکت های جهان تبدیل شود. هیچ شرکتی تا به حال نتوانسته رکورد کایلی را در این مدت کوتاه بزند.
او هر ساله تعداد بیشتری از لاین های لوازم آرایشی را به تولیداتش اضافه می کند. می توان گفت که سرعت پیشرفت او در این زمینه دور از انتظار است به طوری که پیش بینی می شود او امپراطور محصولات زیبایی را در آینده ای نزدیک، به دست گیرد.