ماجرای دستمزد ۷۰۰ میلیونی پرویز پرستویی!

پرستویی به خاطر شراکت درتولید فیلم توقیفی «خرس» به همراه جواد نوروزبیگی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دریافت کرده است؛ بماند که کارگردانی به نام علیرضاعزیزی هم به خاطر مستند‌هایی با محوریت پرویز پرستویی ۱۰۰ میلیون دریافت کرده است.

روزنامه قانون: در راستای شفاف‌سازی عملکرد و با راه اندازی سامانه دستیابی آزاد به اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی بی سابقه، لیست فیلم‌های حمایت شده توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وهمچنین موسسه رسانه‌های تصویری را در یک دهه گذشته منتشرکرده است. پیش از این، بنیاد سینمایی فارابی که زیرمجموعه سازمان سینمایی است وماموریت، سرمایه‌گذاری ومشارکت در پروژه‌های سینمایی را بر عهده دارد در آخرین روز‌های سال 96، لیست کمک‌های پرداختی خود به فیلم‌ها را از سال 90 تا 96 منتشر کرد، اما مشخص نیست چه میزان از این پرداخت‌ها در چه بازه زمانی به حساب فارابی بازگشته است؛ با انتشار این لیست از سوی بنیاد فارابی، دو نهاد دیگر، یعنی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و همچنین موسسه رسانه‌های تصویری نیز لیست فیلم‌های تحت حمایت خود را منتشر کردند. مبلغ این حمایت‌ها از سال 85 تا 95 در دو لیست جداگانه منتشر شده که خودبحث وحواشی مختلفی پیرامون صنعت سینما به راه انداخته است.


ازدیگرشگفتی‌های این فهرست نام پرویزپرستویی است که این اواخربه خاطر تحریم افطاری روحانی درکانون توجه قرار گرفته است و حال هم جایگاه ویژه‌ای درفهرست مالی موسسه رسانه‌های تصویری دارد. پرستویی به خاطر شراکت درتولید فیلم توقیفی «خرس» به همراه جواد نوروزبیگی نزدیک به 700 میلیون دریافت کرده است؛ بماند که کارگردانی به نام علیرضاعزیزی هم به خاطر مستند‌هایی با محوریت پرویز پرستویی 100 میلیون دریافت کرده است.

نام «خرس» درحالی درفهرست منتشرشده است که چندی قبل تهیه کننده و کارگردان این فیلم صحبت‌های جداگانه‌ای درارتباط با توقیف آن مطرح کرده وحسابی از خجالت هم در آمده اند. معصومی در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کردکه جوادنوروزبیگی در ازای دریافت هزینه‌ای چندصدمیلیونی، سهم خود از «خرس» را به رسانه‌های تصویری واگذار کرده و خود را از پروژه کنار کشیده و به همین دلیل فیلم بلاتکلیف مانده است.

او معتقد است انگیزه نوروزبیگی از تهیه این فیلم تنها تامین اهداف ملی خودش بوده، اما نوروز بیگی این انتقادمعصومی را چنین پاسخ داده است: «به خواسته جواد شمقدری (معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دردولت قبل) فیلم رابه رسانه‌های تصویری دادیم تا بتوانیم سرمایه‌ای را که من وپرویزپرستویی دراین فیلم هزینه کرده بودیم به او پرداخت کنیم ومن هم بخشی ازسهم خودم را دریافت کردم. این کاررا انجام دادم تا شاید این فیلم اکران شود. به هر حال من 750میلیون هزینه کرده بودم و باید برای ادامه کار در سینما به بازگشت سرمایه هم فکر می‌کردم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان