ماهان شبکه ایرانیان

همراه با سریال‌های روز جهان/ بخش اول؛ از هتل مخوف تا دهکده آرام

تب سریال‌بینی چند سالی است که حسابی در جهان و البته کشور ما بالا گرفته است

تب سریال‌بینی چند سالی است که حسابی در جهان و البته کشور ما بالا گرفته است. از وقتی در آمریکا و کشورهای اروپایی سریال‌سازی هم مانند تولید فیلم به چرخه اقتصادی اضافه شد و سودآوری تجاری‌اش با رسانه سینما به رقابت پرداخت شاهد تولید سریال‌هایی بسیار با کیفیت هستیم که گوی سبقت را از فیلم‌های سینمایی در جذب مخاطب ربوده‌اند. این رقابت تا جایی پیش رفته است که ستارگان درجه یک هالیوود تمایل بسیاری برای حضور در سریال‌های خوب شبکه‌های موفق دارند و یکی پس از دیگری به پروژه‌های عظیم سریال‌‌سازی شبکه‌های قدرتمند محلق می‌شوند. از طرفی لذت تماشای سریال به نسبت دیدن فیلم از جنسی متفاوت است. سریال اشتیاقی برای تعقیب داستان و دنبال کردن ماجراها به دنبال دارد که برای مخاطب بسیار جذاب و دلنشین است.

از این هفته با سری مطالب «همراه با سریال‌های روز جهان» در کنار شما هستیم با معرفی بهترین سریال‌های روز دنیا در ژانر ها و سبک‌های متفاوت. با بنیتا همراه باشید و از تماشای سریال‌های جذابی که در این سری معرفی می‌شوند لذت ببرید.  

 

 Bates Motel / داستان مادر و پسری عجیب 

 

داستان سریال: متل بیتس نام یک مجموعه تلویزیونی در سبک ترسناک، مهیج و درام است که داستان آن الهام‌گرفته از داستان فیلم «روانی» از آلفرد هیچکاک است اما با این تفاوت که داستان در زمان کنونی رخ می‌دهد.

ژانر: ترسناک ،هیجان انگیز

خالق سریال: آنتونی کیپریانو

بازیگران: ورا فارمیگا ، فردی هایمور ، مکس تیریوت

سریال «متل بیتس» روایت زندگی مادر و پسری عجیب است که دلبستگی شدیدی به هم دارند. در ابتدا به نظر می‌رسد این مادر و پسر که با خرید یک متل درب و داغان و ورشکسته در حاشیه شهری کوچک زندگی نویی را آغاز کرده‌اند، انسان‌های مهربانی هستند که  از نظر روحی در سلامت قرار دارند اما با گذشت چند قسمت از سریال آشکار می‌شود که رازهای بزرگی در زندگی آنهاست و چندان هم از سلامت روانی برخودار نیستند. سریال روند داستانی جذابی دارد و کاراکترها بسیار خوب پرداخت شده‌اند. اضافه کنید به اینها فیلمبرداری فوق‌العاده و طراحی صحنه و لباسی را که جاذبه‌های بصری سریال را در راستای فضای سرد و تاریک آن چند برابر می‌کنند.

اما برگ برنده سریال «متل بیتس» بازی بسیار خوب ورا فارمیگا در نقش نورما بیتس است. فارمیگا در نقش چند لایه‌اش کاملا موفق می‌شود در قالب زنی که هم می‌تواند ضعیف و شکننده و به دنبال حامی باشد و هم در مواقع نیاز بسیار قدرتمندانه عمل کند، ظاهرشود. اصلا شخصیت نورما پر از پارادوکس‌های شخصیتی است و اگر بازیگر نقش نورما نمی‌توانست از پس کار برآید شاید کل سریال به واسطه غیر قابل باور بودن کاراکتر نورما زیر سوال می‌رفت. فارمیگا اما با چنان قدرتی به شخصیت نورما روح می‌بخشد که با تمام ضعف و کاستی‌های این کاراکتر باز هم مخاطب با او احساس همذات‌پنداری می‌کند.

اگر به دنبال سریالی معمایی و جذاب با تمی ترسناک هستید سریال خوب «متل بیتس» برایتان انتخاب مناسبی است. سریال همچنین در پرداخت به قصه‌های فرعی هم موفق عمل می‌کند. شخصیت برادر نورمن، دختر بیمار و پدرش که تاکسیدرمی را به نورمن آموزش می‌دهد، خلافکارهایی که با فروش ماری جوآنا برای خودشان کارتل مواد مخدر درست کرده‌اند و از همه جذاب‌تر پلیسی وظیفه‌شناس که به دنبال کشف رازهای خانواده بیتس است همه از داستانک‌های فرعی و جذاب این سریال هستند.

فصل پنجم این سریال هم اکنون در حال پخش است.

 

Broadchurch / راز قتل دَنی

 

داستان سریال: بث لاتیمر که برای دیدن مسابقه فرزندش به کمپ مدرسه رفته است متوجه غیبت او می‌شود اما جستجوی او برای یافتن پسرش دنی او را به واقعیتی تلخ رهنمون می‌سازد. جنازه او در ساحل شهر یافت شده. ظاهرا فرد یا افرادی خواسته‌اند با صحنه‌سازی , قتل او را یک حادثه جلوه دهند. علی‌رغم تلاش پلیس برای انجام تحقیقات لازم در سکوت و بدون جلب توجه با انتشار خبر توسط خبرنگار جاه‌طلب و جوانی به نام اولی خواهرزاده الی میلر از کارآگاهان پلیس محلی، حادثه در کانون توجه همگان قرار می‌گیرد.

ژانر: پلیسی، جنایی، معمایی

خالق سریال: کریس کیبنال

بازیگران: دیوید تننت ، الیویا کلمن ، جودی ویتاکر

«برادچرچ» یک سریال تمام انگلیسی است. اگر از طرفداران سریال‌هایی قدیمی مانند «پوآرو» و «خانم مارپل» هستید حتما از تماشای این سریال جنایی هم لذت خواهید برد. ریتم سریال مانند سریال‌های آمریکایی تند نیست و احتیاج به صبر و حوصله بیشتری دارد. این سریال انگلیسی با ذهن شما بازی کرده و همیشه می‌تواند برگ برنده‌ای برای رو دست زدن به شما داشته باشد. «برادچرچ» انتخاب مناسبی است برای کسانی که دوست دارند سریال‌هایی ببینند که با چیدمان داستانی پازل وارشان ذهن را به چالش می‌کشند.

سریال همچنین از نظر داستانی هم بسیار چالش‌برانگیز و جذاب است. «برادچرچ» به خوبی نشان می‌دهد قتل پسر بچه‌ای در شهری کوچک، که ساکنین آن همه یکدیگر را می‌شناسند و با هم در تعامل هستند، چطور روی زندگی عادی آن‌ها اثر می‌گذارد و روابط را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و از حالت عادی خارج می‌کند. انگار دیگر آدم‌ها مجبور نیستند تمام مدت به یکدیگر لبخند بزنند و وانمود کنند هیچ مشکلی در زندگی خود ندارند. بلکه بدون هیچ شرمندگی و محافظه‌کاری احساسات واقعی خود را بروز می‌دهند و به خود اجازه می‌دهند به راحتی به دیگران شک کنند یا آن‌ها را مورد قضاوت و سرزنش خود قرار دهند و رفتارهایی از آن‌ها سر بزند که در حالت عادی امکان ندارد. و با وجود همه  این ها، کسانی که یک حادثه‌ی سخت و ناراحت‌کننده را با هم به اشتراک گذاشتد، در نهایت، با وجود همه‌ی درگیری‌ها، بدبینی‌ها و قضاوت‌های اشتباه و نادرست از یکدیگر، باز هم به هم تکیه می‌کنند و اجازه می‌دهند این سختی، روابط بین‌شان را محکم‌تر کند و در تلاشند تا اشتباهات‌شان را جبران کنند، تا بهتر از قبل رفتار کنند.

این سریال دو فصل موفق را پشت سر گذاشته و هم اکنون فصل سوم آن در حال پخش است.

 

When Calls the Heart / معلم دهکده  

 

داستان سریال: الیزابت تاچر یک معلم جوان است، از خانواده‌ای متمول که اهل شرق آمریکاست و اینک به دهکده‌ای کوچک در غرب آمریکا کوچ کرده که دارای معدن زغال سنگ است. این سریال شرح ماجرای مردم این شهر کوچک و مشکلات آنان با معدن ذغال سنگ و در عین حال چگونگی ارتباط این معلم جوان با اهالی شهر است. دختری که از خانواده‌ای متمول آمده و حالا باید خود را با شرایط این روستای کوچک وفق بدهد. این سریال با الهام از کتابی به همین نام به قلم نویسنده کانادایی ژانت اوک ساخته شده است.

ژانر: درام / خانوادگی

خالق سریال: مایکل لاندن جونیور

بازیگران: ارین کراکوف ، دانیل لیسینگ ، لوری لافلین

سریال «ندای قلب» سریالی جذاب با مضمونی خانوادگی است. در نگاه اول سریال شما را به یاد مجموعه خاطره‌انگیز «پزشک دهکده» می‌اندازد. داستان کمابیش شبیه همان سریال است و قصه هم در همان زمان تاریخی و همان فضا می‌گذرد. هر قسمت از سریال داستانی تقریبا مجزا دارد و در هر قسمت شخصیت‌های جدید معرفی می‌شوند که اغلب دارای کاریزمای لازم برای حضور در سریالی خانوادگی هستند.

اگر به دنبال سریالی خانوادگی با مضمونی رمانتیک هستید سریال «ندای قلب» برای‌تان انتخاب مناسبی است. فصل اول سریال ریتم تند و مقبولی دارد اما در فصل‌های بعدی روند داستانی کمی تکراری می‌شود که البته برای دوستداران سریال‌هایی مانند «قصه‌های جزیره» یا «پزشک دهکده» این موضوع نباید چندان ناراحت‌کننده باشد.

لوکیشن‌های سریال زیبا و چشم‌نوازند و طراح صحنه و لباس در خدمت قصه است. سریال «ندای قلب» همچنین موسیقی گوش‌نوازی دارد که در ذهن ماندگار می‌شود. بازیگران اصلی هم همگی جذابیت و شیرینی کافی را برای اجرای نقش کاراکترهای مهربان و انسان‌دوست دارند و از پس نقش‌هایشان برآمده‌اند.

فصل چهارم سریال ندای قلب هم اکنون در حال پخش است. 

قسمت‌های بعدی این مطلب را از دست ندهید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان