ماهان شبکه ایرانیان

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

ورود وزارت ارتباطات به مرمت یک خانه و نگرانی برای کارکنان آژانسها

ممنوعیت واردات صنایع دستی خارجی، اعلام تعدیل نیروی بسیاری از آژانس های مسافرتی، ورود وزارت ارتباطات به مرمت خانه مستوفی الممالک از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

ورود وزارت ارتباطات به مرمت یک خانه و نگرانی برای کارکنان آژانسها

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته آژانس های مسافرتی باز هم خبرساز شدند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی در پی بحران بازار ارز اعلام کرد که 80 درصد آژانس های مسافرتی تا آخر تابستان تعدیل نیرو خواهند کرد. بسیاری از آژانس ها هم اکنون در حال تعدیل نیرو هستند، چرا که از عهده پرداخت هزینه های خود برنمی آیند. تعدادی از آنها منتظرند تا سفرهای تابستانی تمام شود و اگر نتوانند از این بازار درآمد کسب کنند، نیروهای خود را تعدیل خواهند کرد. این در حالی است که رئیس سازمان میر اث فرهنگی از ایجاد چند هزار شغل در حوزه گردشگری صحبت می کند.

وی گفت: انتظارمان از سازمان میراث فرهنگی بیشتر است، هر چند که معاونت گردشگری به حرف بخش خصوصی گوش می کند، ولی مدیران قبلی این سازمان وقتی برای ما نمی گذاشتند.

حرمت الله رفیعی همچنین در برنامه تلویزیونی نیز گفته است که باید بررسی شود آیا افزایش عوارض خروج از کشور از 75 هزار تومان به 440 هزار تومان نقشی در رشد صنعت گردشگری ایران داشته است یا نه.

در این هفته همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان لرستان سفر کرد. در این سفر علی اصغر مونسان اعلام کرد که تمهیدات لازم برای مرمت قلعه فلک الافلاک اندیشیده خواهد شد. این قلعه که رئیس سازمان میراث فرهنگی برای مرمت آن برنامه ریخته چند وقت پیش دچار مشکلات زیادی شده بود.

در این هفته همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نشست هم اندیشی درباره احیای خانه مستوفی الممالک برگزار کرد و در آن از افراد مرتبط با این موضوع دعوت کرد تا درباره این خانه نظر بدهند. خانه مستوفی الممالک در مالکیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و وزیر در این نشست اعلام کرد که این خانه تا قبل از پایان دولت دوازدهم مرمت و بازسازی می شود.

این هفته همچنین نمایشگاه آثار برگزیده یک عکاس سوئیسی در کاروانسرای شاه عباسی برپا شد. در پی برپایی این نمایشگاه، این کاروانسرا که در کرج واقع شده نیز افتتاح شد.

خبرگزاری مهر در این هفته همچنین چهار راهکار برای تبلیغ جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران در دوران تحریم ارائه کرد. در این گزارش آمده که می توان از توان رایزنان فرهنگی و نمایندگان اطلاع رسانی خارجی استفاده کرد، تور آشنایی خبرنگاران خارجی نیز برگزار و در عرصه های بین المللی مانند نمایشگاه های گردشگری حضور پیدا کرد.

در گزارش دیگری درباره سد تاریخی کریت در شهرستان طبس آمده است که میله های زنگ زده قهوه‌ای رنگی این سد تاریخی را زندانی کرده اند و امکان بازدید گردشگران از آن گرفته شده است. این سد بزرگترین سد قوسی جهان به شمار می رود.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز در این هفته اعلام کرد که واردات تولیدات صنایع دستی خارجی ممنوع شده است. او گفته است که در طول دو ماه مذاکره و جلسات فشرده با سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت سرانجام این تصمیم اتخاذ شد و کالاهای وارداتی صنایع دستی در فهرست اقلام ممنوعه وارداتی قرار داده شد. تکلیف این موضوع نیز با ارزیابان گمرک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان