سردار شرفی:

نتیجه اقدامات پلیس باید به ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان بیانجامد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نتیجه اقدامات پلیس باید در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و اجتماعی و در راستای ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان باشد.

نتیجه اقدامات پلیس باید به ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان بیانجامدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با حضور در هیجدهمین جلسه قرارگاه نوروزی آذربایجان غربی، ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از اقدامات و زحمات بی دریغ مجموعه فرماندهی انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، انتظامی و ترافیکی، اظهار داشت: امنیت پایه و اساس همه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با تأکید بر استمرار و تداوم فعالیت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و طول سال، وجود امنیت و بالا بودن احساس امنیت در استان را یکی از شاخص‌های مهم و برجسته آذربایجان غربی معرفی کرد و گفت: وجود این امنیت و آرامش حاکم بر استان، ماحصل زحمات همه دست اندرکاران حوزه امنیتی و انتظامی است که بدون منت و هیچ چشم داشتی به خوبی توانسته اند ایفای نقش کنند و موجب خرسندی و رضایتمندی مردم، میهمانان و مسافران نوروزی شوند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر تعامل، همکاری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری خصوصا در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: اغلب جرایم ریشه در نا آگاهی مردم دارد که بدون شک با آموزش و اطلاع رسانی به موقع و ارتقا آگاهی علمی شهروندان در سایه پلیس اجتماع محور می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

شرفی در ادامه با اشاره به نقش جامعه محوری پلیس، خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات پلیس باید در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و اجتماعی و در راستای ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان باشد.

وی، انضباط اجتماعی، اخلاق حرفه ای، مهارت شغلی، ارایه خدمات انتظامی و رعایت حقوق شهروندی را از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی در رویکرد جامعه محوری دانست و گفت: پلیس باید در مقام مجری قانون با اقتدار توأم با رأفت انجام وظیفه کند.

این مقام ارشد انتظامی، به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما میزان سطح امنیت عمومی در جامعه به میزان مسئولیتی بستگی دارد که مردم و جامعه در نظم و امنیت اجتماعی می‌توانند به وجود بیاورند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تقویت کلانتری‌ها و پاسگاه ها، گفت: موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مورد تاکید معظم له می‌باشد.

وی در ادامه به انتخابات حساس و مهم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم افکار عمومی حساس‌تر و امکان تبدیل موضوعات اجتماعی به امنیتی بیشتر می‌شود و پلیس باید با گوشی شنواتر و چشمی بیناتر به عنوان دیده بان جامعه به پایش تمامی لایه‌های جامعه پرداخته تا بتواند توطئه دشمن را خنثی کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان تصریح کرد: در ایام انتخابات جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های تاثیرگذار مردم می‌تواند کمک شایانی در تامین نظم و امنیت داشته باشد و هرگونه سهل انگاری نیز مشکلات عدیده‌ای را در امنیت جامعه به وجود بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان