محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از سینماها تبلیغ فیلم های اکران آینده را قبل از نمایش فیلم پخش نمی کنند یا زمان کمتری از مصوبه برای پخش آنونس فیلمهای اکران آینده اختصاص می دهند، گفت: همه سینماها فیلم های اکران آینده خود را در سالن ها به صورت آنونس تبلیغ می کنند و زمان آنونس ها معمولا کمتر از یک دقیقه نیست.
وی در پاسخ به اینکه مشاهدات ما مبنی بر این است که در برخی از سینماها هیچ آنونسی از اکران آینده پخش نمی شود، توضیح داد: آنونس فیلم ها زمانی نمایش داده نمی شوند که تاریخ اکران آنها هنوز مشخص نشده باشد.
رییس انجمن سینماداران توضیح داد: مساله پخش تیزر فیلم ها هیچ ربطی به آیین نامه اکران ندارد و از سال ها پیش این اتفاق در سینماها رخ داده است. اتفاقا بسیاری از شرکت های پخش نسبت به این امر بسیار حساس هستند و آنونس فیلم های خود را آماده کرده و به سینما ارسال می کنند.
وی با اشاره به اینکه آنونس فیلم هایی که در آینده اکران می شود برای همه سینماها ارسال می شود، تاکید کرد: در حال حاضر سینماها تبلیغات گسترده ای برای فیلم ها دارند و این مساله که ممکن است به خاطر مسایل مالی تبلیغ فیلم ها را کم کنند و به تبلیغ کالای تجاری بپردازند، درست نیست.
قاصداشرفی در پایان و درباره نقد مهر مبنی بر اینکه چرا پوستر و عکس فیلم های اکران آینده در فضای لابی سینماها دیده نمی شود، گفت: به غیر از تبلیغات آنونسی فیلم ها، پوسترهای تبلیغاتی و عکس های فیلم ها در فضای تبلیغاتی سالن های سینما قرار می گیرد.