پنتاگون اعلام کرد

کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‎ای ارائه بسته کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تائید کرد.

کمک 200 میلیون دلاری آمریکا به اوکراینبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) می‎گوید که قرار است کمکی نظامی به مبلغ 200 میلیون دلاری به اوکراین ارائه دهد.
 
واشنگتن گفته است که این تسلیحات و تجهیزات آمریکایی در راستای حمایت از کی‎یف علیه جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به این کشور ارسال خواهد شد.

بر اساس بیانیه پنتاگون بسته حمایت نظامی برای آموزش نیرو، استقرار رادار‌های نظامی، تجهیزات ارتقا کنترل و ارتباطات امن، دوربین‌های دید در شب و تجهیزات پزشکی نظامی خواهد بود.
 
در این بیانیه آمده است مقامات پنتاگون موافقت کرده‎اند که بودجه‌های همکاری دیگری برای آموزش، تجهیزات و مشاوره برای ارتقا ظرفیت‌های مختلف نیرو‌های دفاعی اوکراین را نیز فراهم آورند.

در حالی که مقامات نظامی آمریکا هنوز تاریخ و نحوه تحویل این بسته نظامی را تعیین نکرده‎اند اما سفارت اوکراین در واشنگتن اعلام کرد که این مبلغ آزاد شده و قرار است به زودی به دولت کی‎یف ارائه شود.

اوکراین در اوایل ژوئیه سال جاری میلادی برای دریافت این مبلغ به دلیل تغییر در قوانین امنیت ملی صلاحیت‌دار شناخته شد.
 
شریل کیلینکل، سخنگوی پنتاگون گفت: «این مبلغ به عنوان کمک امنیتی چند ماه قبل به دولت اوکراین اختصاص داده شده بود، اما انتقال آن به دلیل یکسری اصلاحات دفاعی که دولت آمریکا از کی‎یف خواسته بود، به تعویق افتاد.»

خبر ارائه این بسته نظامی آمریکا به اوکراین پس از نشست بحث برانگیز پوتین و ترامپ مطرح شد.

دولت واشنگتن از فوریه 2014 و پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین و متعاقب آن برگزاری رفراندوم الحاق کریمه به روسیه، بیش از یک میلیارد دلار در قالب کمک‌های امنیتی به اوکراین اختصاص داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان