همه چیز در مورد گلکسی A۶ و A۶ پلاس

سامسونگ هرساله سری جدیدی از گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A. را معرفی می‌کند و سال جاری هم از این قاعده مستثنا نبود. مدتی پیش شاهد معرفی گوشی‌های گلکسی A۶ و A۶ پلاس بودیم. گوشی‌های میان‌رده‌ای که ویژگی‌های قابل‌توجهی دارند و با توجه به قیمت مناسب، می‌توان خرید آن‌ها را به طرفداران گوشی‌های میان‌رده توصیه کرد.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: سامسونگ هرساله سری جدیدی از گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A را معرفی می‌کند و سال جاری هم از این قاعده مستثنا نبود. مدتی پیش شاهد معرفی گوشی‌های گلکسی A6 و A6 پلاس بودیم. گوشی‌های میان‌رده‌ای که ویژگی‌های قابل‌توجهی دارند و با توجه به قیمت مناسب، می‌توان خرید آن‌ها را به طرفداران گوشی‌های میان‌رده توصیه کرد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس می‌اندازیم.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

گلکسی A6

اولین چیزی که در مورد بدنه این گوشی توجه را جلب می‌کند، فلزی بودن پنل پشتی آن است. مطمئنا این موضوع مورد استقبال طرفداران بدنه‌های فلزی قرار می‌گیرد. در بررسی‌های انجام شده، این بدنه دوام خوبی از خود نشان داده و با خیال راحت و بدون نگرانی می‌توان از آن استفاده کرد. در قسمت فوقانی این گوشی، می‌توانیم دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و فلش LED را مشاهده کنیم. در سمت راست گوشی دکمه‌ی پاور قرار دارد و در سمت چپ هم علاوه بر دکمه‌های کنترل صدا، یک اسلات اختصاصی برای سیم‌کارت و یک اسلات دوگانه برای سیم‌کارت دوم و کارت حافظه microSD تعبیه شده است. در نهایت باید به جک هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت microUSB هم اشاره کنیم. در ضمن نباید این نکته را از قلم بیندازیم که حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و زیر دوربین قرار گرفته است.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این گوشی، نمایشگر 5٫6 اینچی سوپر AMOLED آن است. این نمایشگر از نسبت تصویر 18٫5:9 و رزولوشن 1440 در 720 بهره می‌برد. کیفیت تصاویر این نمایشگر عالی است و مطابق معمول دیگر نمایشگرهای سامسونگ، می‌تواند روشنایی، کنتراست و رنگ‌های جذابی را ارائه کند. زاویه‌های دید هم بسیار خوب هستند و در زیر نور مستقیم خورشید هم به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین این نمایشگر از حالت همیشه روشن هم بهره می‌برد و کاربران بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش، می‌توانند از مواردی مانند تماس‌های ازدست‌رفته، ساعت و وضعیت باتری و دیگر موارد خبردار شوند. در ضمن کاربران در بخش تنظیمات می‌توانند حالت‌های مختلفی را برای این نمایشگر تنظیم کنند.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

گلکسی A6 از تراشه اگزینوس 7870 بهره می‌برد. اگزینوس 7870 یک تراشه 14 نانومتری 8 هسته‌ای است که می‌تواند فرکانس پردازشی 1٫6 گیگاهرتز را ارائه کند. این تراشه به‌خوبی از پس اجرای انواع اپلیکیشن‌ها برمی‌آید و در حین استفاده از آن‌ها، کاربر به مشکلی برنمی‌خورد. حافظه‌ی رم این گوشی 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن هم 32 گیگابایت است. البته مدلی از این گوشی با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم عرضه شده است. این مقدار حافظه رم برای انواع و اقسام کاربردها کافی به نظر می‌رسد و برای افزایش حافظه داخلی هم به‌راحتی می‌توان از کارت microSD تا حداکثر حافظه 256 گیگابایت استفاده کرد.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 16 مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد. در موقعیت‌های نوری ایدئال، این دوربین می‌تواند عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کند. فوکوس خودکار آن هم سریع و دقیق است. با بهره‌گیری از حالت HDR هم می‌توان عکس‌های جذابی گرفت. اما در مواقعی که شرایط نوری چندان ایدئال نیست، عکس‌ها کمی مات می‌شوند و بهتر است چند عکس گرفته شود تا از بین آن‌ها، کاربر بهترین را انتخاب کند. حداکثر رزولوشن ویدیو این گوشی هم 1080p است. دوربین سلفی گلکسی A6 هم از نوع 16 مگاپیکسلی است و از دیافراگم مناسب f/1.9 بهره می‌برد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین خوب هستند و در ضمن می‌توان از حالت Selfie focus هم استفاده کرد که همان شبیه‌ساز حالت بوکه یا عمق میدان کم است و می‌تواند پس‌زمینه را در عکس‌های سلفی تار کند.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی‌آمپر ساعت است که تا ساعات زیادی می‌تواند انرژی مورد نیاز این گوشی را تأمین کند. به‌عنوان مثال باید بگوییم که با پخش ویدیوهای پشت سر هم، باتری این گوشی حدود 14 ساعت دوام می‌آورد و برای گشت‌وگذار پیوسته در مرورگر این دوام حدود 10 ساعت است. اسپیکر مکالمه گلکسی A6 قادر به ارائه‌ی صدای واضح و بلندی است و اسپیکرهای اصلی هم می‌توانند صدای نسبتا بلندی را ارائه کنند. این گوشی از اندروید 8٫0 اوریو و نسخه‌ی 9 رابط کاربری Samsung Experience بهره می‌برد.

روی هم رفته، گوشی گلکسی A6 یک میان‌رده باکیفیت است که از بدنه جذاب، دوربین اصلی و سلفی خوب و عمر باتری بالا بهره می‌برد و در ضمن نمایشگر AMOLED آن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گلکسی A6 پلاس

بدنه این گوشی همانند گلکسی A6 از جنس فلز است و به غیر از اندازه، تفاوت مشهودی بین طراحی آن‌ها دیده نمی‌شود. این گوشی هم از نمایشگر سوپر AMOLED با نسبت تصویر 18٫5:9 بهره می‌برد. ولی نمایشگر گلکسی A6 پلاس از رزولوشن بهتر 1080 در 2220 بهره می‌برد و اندازه آن 6 اینچ است. از ویژگی‌های جذاب این نمایشگر هم می‌توانیم به زاویه دید عالی، رنگ‌های زنده و رنگ سیاه عمیق اشاره کنیم.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 450 بهره می‌برد که یک تراشه‌ی 8 هسته‌ای است و می‌تواند فرکانس پردازشی 1٫8 گیگاهرتزی را ارائه کند. همچنین GPU موجود در این تراشه Aderno 506 است که باعث شده انواع و اقسام بازی‌ها بدون مشکل بتوانند در این گوشی اجرا شوند. سیستم‌عامل این گوشی هم مانند A6 اندروید 8.0 اوریو است و همانند آن، نسخه‌ی 9 رابط کاربری Samsung Experience بر روی آن قرار گرفته است.

ظرفیت باتری این گوشی 3500 میلی‌آمپر ساعت است. در بررسی‌های انجام شده، این باتری در استفاده‌های معمولی بیش از یک روز دوام می‌آورد. به همین خاطر لزومی برای نگرانی در مورد اتمام زودهنگام شارژ باتری وجود ندارد.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

دوربین اصلی این گوشی از نوع دوگانه است که یکی از آن‌ها از سنسور 16 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.7 و دیگری از سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد. دوربین سلفی هم از نوع 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. همچنبن در کنار دوربین اصلی و سلفی این گوشی، یک فلش LED تعبیه شده است. اپلیکیشن دوربین موجود در این گوشی هم از امکانات جذاب زیادی بهره می‌برد.

فوکوس خودکار دوربین دوگانه این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و در عکس‌های گرفته‌شده شاهد ثبت طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستیم. در شرایط کم‌نور هم این دوربین عملکرد خوبی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند. سنسور 24 مگاپیکسلی دوربین سلفی هم به‌راحتی از پس گرفتن سلفی‌های باکیفیت در شرایط نوری مختلف برمی‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب دوربین اصلی این گوشی، امکان تنظیم شدت افکت بوکه است که Live Focus نام دارد و به کاربر اجازه می‌دهد پیش از گرفتن عکس شدت این افکت را تنظیم کند. این افکت عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی می‌تواند مرزهای سوژه را تشخیص دهد. برای عکس‌های سلفی هم می‌توان از این افکت استفاده کرد که البته با بهره‌گیری از الگوریتم‌های نرم‌افزاری چنین کاری را انجام می‌دهد. در نهایت هم باید به حداکثر رزولوشن ویدیوها اشاره کنیم که هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی،1080p است.

همه چیز در مورد گلکسی A6 و A6 پلاس

در انتها می‌توانیم ویژگی‌های شاخص گلکسی A6 پلاس را این‌گونه خلاصه کنیم که این گوشی مجهز به یک نمایشگر بسیار خوب است که می‌تواند رنگ‌های زنده، روشنایی زیاد و زاویه‌های دید عالی را ارائه کند. همچنین باید به عمر باتری بالا و بدنه‌ی باکیفیت این گوشی هم اشاره کنیم. علاوه بر این، هم دوربین دوگانه اصلی و هم دوربین سلفی این گوشی، می‌توانند عکس‌های جذابی را ثبت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان