رئیس سازمان زندانها در دیدار با استاندار سمنان:

همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان آزاد شده نقش آفرینی کنند

رئیس سازمان زندانها در دیدار با استاندار سمنان بر ضرورت حضور دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان تاکید کرد.

همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان آزاد شده نقش آفرینی کنندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روایط عمومی سازمان زندانها ، جهانگیر رئیس سازمان زندانها در دیدار با استاندار سمنان بر ضرورت حضور دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان تاکید کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اشتغال به ویژه اشتغال پایدار یکی از مهمترین عناصر فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان و عدم بازگشت آنان به چرخه جرم است.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: سازمان زندان‌ها در زمینه حرفه آموزی و آموزش زندانیان در حال حاضر 130 رشته فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی را به زندانیان آموزش می‌دهد تا آنان پس از آزادی از زندان بتوانند در حرفه مناسبی مشغول بکار شوند.

وی در ادامه افزود: در کنار حرفه آموزی و مهارت آموزی به زندانیان آموزش‌های کلاسیک نیز به آنان تا مقاطع مختلف دانشگاهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: در سال گذشته تعداد چهارهزار زندانی مشمول سواد آموزی اجباری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: آموزش سواد برای زندانیان بی سواد زیر شصت سال در تمامی زندان‌های کشور اجباری است.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه به تراکم جمعیت زندانیان اشاره کرد و گفت: بسیاری از زندان‌های فعلی فرسوده و واقع در بافت شهری می‌باشد و ضروریست با ساخت زندان‌های جدید این زندان‌ها را منتقل نماییم.

وی ادامه داد: هر چند این طرح تا به امروز موفق نبوده و باید برای اصلاح ساختار زندان‌ها و زیرساخت‌های آن اقدام مناسب دیگری انجام شود.

رئیس سازمان زندانها خواستار توجه جدی همه نهاد‌ها و ارگان‌ها به موضوع زندان و آسیب‌های آن شد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها خواستار کمک استانداری سمنان برای اجرای طرح بازسازی و انتقال زندان‌های سمنان شد.

استاندار سمنان نیز با تقدیر از مدیریت زندان‌ها و طرح‌های اجرا شده در زندان‌های استان گفت: کمک به زندان‌ها برای توسعه امنیت پایدار در جامعه است و قطعا کمک‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به همراه جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها حضور داشتند.

پس از پایان این جلسه مدیران سازمان زندان‌ها جهت بازدید از زندان‌های سطح استان سمنان اعزام شدند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان