گزارش مهر از زیارت اولی های راهیان نور؛

لبخند شهدا پیشواز راهیان نور/ برابری حس زیارت اربعین و یادمان

اهواز ـ‌ احساس کسانی که نوبت اول قدم به یادمان های دفاع مقدس می گذارند، شنیدنی است به خصوص آنجا که یکی از آنها می گوید که وقتی وارد طلائیه می شوید انگار شهدا با لبخند به استقبال شما می آیند.

لبخند شهدا پیشواز راهیان نور/ برابری حس زیارت اربعین و یادمان

به گزارش خبرنگار مهر، راهیان نور هر ساله مناطقی را برای سفر انتخاب می کنند که در آن منطقه عملیات های مهم دوران دفاع مقدس که اغلب آنها با رشادتی وصف ناپذیر از سوی رزمندگان مواجه بوده اند رخ داده باشد. مناطقی که در جای جای آنها رزمنده ای از تبار یاران امام حسین(ع) آسمانی شده است. 

در بین تمام زائران راهیان نور، زیارت اولی های بی شک حس و حال عجیبی هنگام حضور در مناطق عملیاتی دارند و اتفاقا حس و حال خوبی هم به دیگران می بخشند. منصوره عباسی یک زیارت اولی است که در طلائیه حضور یافته است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان می کند: اهل شیرازم و 36 سال سن دارم که برای اولین بار به زیارت یادمان های دفاع مقدس خوزستانی می آیم.

وی ادامه می دهد: هرچند سال های قبل نیامدم اما اعضای دیگر کاروانمان می گویند امکاناتش نسبت به سال های قبل خیلی بهتر شده است.

این زائر کاروان های راهیان نور اظهار می کند: در پادگان شهید مسعودی یک رزمایش برگزار شد که تأثیرگذاری بسیاری بر روحیه ام داشت و خیلی خوب بود. نه تنها من بلکه سایر اعضای کاروان گفتند سال آینده به خاطر این رزمایش هم که شده دوباره به مناطق جنگی و عملیاتی خوزستان می آییم.

فرصتی کم برای زیارت

عباسی عنوان می کند:‌ اردوهای کاروان های راهیان نور همه یک روزه و یا سه روزه هستند و فرصت مطلوب به منظور زیارت یادمان ها بین10 تا 15 ساعت برای ما فراهم می شود. تقاضای ما از مسئولان متولی این است که فرصت زیارت را افزایش دهند.

وی می افزاید:‌ یکی دیگر از درخواست هایمان این است که از راویان خود منطقه استفاده کنند و به نوعی راوی منطقه باشند. اگر هم این امکان به هر دلیلی برای آنها وجود ندارد لااقل از راویانی که تسلط کامل دارند بهره مند شوند.

این زائر کاروان های راهیان نور در ارتباط با خدمات رسانی ها و امکانات زیرساختی در یادمان های مختلف می گوید: خدا را شکر که خوراک، اردوگاه و مکان های استراحت همه بسیار عالی بودند و از این بابت تقدیر و تشکر لازم را از مسئولان داریم.

عباسی از حس خود نیز می گوید: زیارت یادمان های دفاع مقدس در خوزستان برایم قابل وصف نیست. هرچقدر فکر می کنم هیچ جمله ای یارای بیان احساسم را ندارد ولی همین را بگویم که من چهار بار با پای پیاده در ایام اربعین به زیارت سالار شهیدان امام حسین (ع) رفته ام و حس زیارت این یادمان ها با ایام اربعین برایم برابری می کند.

وی می گوید:‌ در طلائیه که قدم می گذاری انگار شهدا با لبخند به استقبال آمده و با ما سخن می گویند. چنین استقبالی را با تمام قلب خود احساس کردم و این صحنه تا آخر عمر مقابل چشمانم خواهند ماند.

در سوی دیگر یادمان، دختر جوانی که بسیار خوشحال و متبسم است به خاطر تضاد با حال روحی ام مرا به خود جلب می کند. تبسمش نشان دهنده حال خوبی است که شهدا و یادمان برای او به ارمغان آورده اند.

جشن تولدی در یادمان ها با عطر حضور شهدا

بعد از سلام و احوالپرسی و زیارت قبولی خود را اعظم مقدس نژاد، 24 ساله و زائری از دیار اصفهان معرفی می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه زیارت اولی است، می گوید: سه روز است که به یادمان های دفاع مقدس خوزستان آمده ایم و فردا هم به استان خود برمی گردیم.

این زائر جوان در ارتباط با هدف و تصمیم گیری اش برای حضور در یادمان ها عنوان می کند:‌ تعریف یادمان های دفاع مقدس را بسیار شنیده بودم، عزم خود را جزم و سه روز است که تازه خود را اینجا یافته ام.

مقدس نژاد با تأکید بر تولد دوباره اش در یادمان های دفاع مقدس می گوید: تاکنون از یادمان های اروند، شلمچه، طلائیه،‌ هویزه و سوسنگرد بازدید کرده ام. فردا سالروز تولدم هست و من شادی ام را با عطر حضور شهدا در یادمان های دفاع مقدس لمس می کنم.

وی در پاسخ به بیان حس خاصش از یادمان ها می گوید: شلمچه که رفتم حسی غریب سراپای وجودم را فراگرفت که اصلا قابل بیان نیست.

این زائر راهیان نور در ارتباط با لزوم حضورش در یادمان ها اظهار می کند: همین که امروز با آرامش در این کشور زندگی می کنیم باید بدانیم امنیت خود را مدیون شهدا هستیم.

مقدس نژاد در پایان با بیان اینکه اگر خدا قسمت کند باز هم سال های آینده در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنم، توصیه می کند: همه امنیت خود را مدیون شهدا هستیم و توصیه می کنم تمامی جوانان برای یک بار هم که شده به یادمان های دفاع مقدس بیایند.

چقدر زیباست تولد معنوی و شخصیتی خود را با سالروز تولد واقعی ات همزمان در یک روز داشته باشی و چقدر زیباتر اینکه شادی ات به حضور و عطر شهدا متبرک شود.

جوانان خود باید به این مناطق بیایند

خیلی بین زائران به دنبال یک زیارت اولی بودم ولی انگار کار سخت تر شده بود، همه افراد بیش از سه بار را مهمان شهدا بوده اند؛ برخی زائران هم که سن و سالی از آنها گذشته بود حتی زیارت 14 باره را در کارنامه درخشان مهمانی شهدا بودن خود به ثبت رسانده اند.

از زنی میانسال می پرسم برای چندمین بار است که به زیارت یادمان های دفاع مقدس آمده اید و او در جوابم می گوید: «برای بار اول به این زیارت می آیم دخترم». خود را مریم نامنی دارای 40 سال سن و مهمانی از استان تهران معرفی کند.

این زائر راهیان نور ادامه می دهد:‌ اردوی ما سه روزه است و تاکنون از یادمان های اروند، شلمچه، سبحانی، شهدای آبادان و طلائیه بازدید داشته ام.

وی در ارتباط با احساس خود از زیارت یادمان های دفاع مقدس آن هم برای اولین بار بیان می کند: آدم احساس می کند که همه این مناطق را قبلا دیده و دوباره برای یادآوری در اذهان حک می شوند.

نامنی در پایان با بیان اینکه اگر خدا بخواهد و طلبیده شوم سال های آینده هم به زیارت یادمان های دفاع مقدس می آیم، توصیه می کند:‌ به تمامی جوانان توصیه می کنم که از این مناطق بازدید داشته باشند و این فرصت را از دست ندهند چون خیلی حیف است. آنها خودشان باید به این مناطق بیایند و متوجه حس زیارت در این مناطق شوند.

تاریکی هوا مرا یاد تاریکی قلب هایی می اندازد که به اذعان صاحبانشان با روشنایی یادمان ها رنگی دیگر به قلب های خود بخشیده اند. شفافیتی بی مثال و حال و هوایی بی نظیر از آثار حضور افراد مختلف در یادمان های دفاع مقدس است.

یادمان های دفاع مقدس را تجربه کردن به معنای رسیدن به بلوغ در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و خلاصه تمامی بخش های این کشور است. شهدایی که با اقتصاد مقاومتی و مدیریتی جهادی در جبهه و خط مقدم حضور پیدا کردند، انجام کارهای فرهنگی در حاشیه دفاع حق علیه باطل از سوی فرماندهان و کمک های مردمی همه از جمله مثال هایی سایه روشن هایی است که می توان آن را به وضوح در این تپه های خاکی و سنگرهای دفاع مقدس موجود در یادمان های دفاع مقدس مشاهده کرد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان