ماهان شبکه ایرانیان

شما نظر بدهید/ باید چه اقدام موثری برای مبارزه با فساد از سوی دولت و حاکمیت صورت گیرد؟

برای مبارزه با فساد دولت و حاکمیت باید چه اقدامات موثری انجام دهند تا در راستای همین اقدامات حاکمیت بتواند اعتماد عمومی را بیش از گذشته جلب کند و مردم را همراه خود داشته باشد.

ثبت سفارش غیرقانونی 6481 خودرو خارجی، کشف 2 تن سکه در محل اختفای سلطان سکه، خرید میلیاردی ارز از سوی تنها یک نفر، ادعای جدید محمود صادقی در مورد رشوه‌گیری در میان نمایندگان مجلس و .... بسیاری موارد مشابه که اخبار آن در سال‌ها و در دولت‌های مختلف به گوش رسیده‌ افکار عمومی را نسبت به دو مقوله «فساد» و «رانت» حساس کرده‌است. نگاهی به فضای مجازی و رسانه‌ای نشان می‌دهد آنچه این روزها نقل محافل سیاسی و غیر سیاسی و به صورت دغدغه‌ای جدی است، پدیده‌ای به نام «فساد» است.

سیاستمداران اصولگرا و اصلاح‌طلب هم بر مبارزه با فساد به عنوان یکی از اولویت‌های مهم حاکمیتی و فارغ از فضای جناحی در جهت جلب اعتماد عمومی تاکید دارند چنانکه محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید با ابراز تاسف از اینکه قبح فساد در کشور ریخته شده ، مبارزه با فساد را از اولویت های خود و فراکسیون امید خواند. احمد توکلی نماینده پیشین مجلس و رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز تاکید کرد که فساد سیستماتیک موجود حکومت‌ها را ساقط می‌کند و اگر مبارزه با فساد صورت نگیرد قطعا فساد جمهوری اسلامی را هم ساقط خواهد کرد که در این صورت ایران تجزیه و تشیع ریشه‌کن می‌شود.

در شرایط التهاب بازار و بحران‌های بین‌المللی ، عزم دولت برای مبارزه با فسادهایی که از راههای مختلف و با پشتوانه همین روزهای ملتهب شکل‌گرفته بود جدی‌تر شد. رئیس جمهور که پیش از این به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت؛ اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و نیز بازرسی ریاست جمهوری درباره وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی دستوراتی داده بود ضمن ارائه گزارشی به مردم از این 3 وزارتخانه به علاوه از معاون حقوقی خود و رییس قوه قضاییه خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.

با توجه به شرایط موجود به نظر شما برای مبارزه با فساد باید چه اقدامات موثری از سوی دولت و حاکمیت صورت گیرد؟

مهمترین اقدامی که می تواند ریشه فساد را بخشکاند به نظر شما چیست؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان