ماهان شبکه ایرانیان

جشنواره سالانه امام رضا(ع) از مبارک‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری محسوب می‌شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی تاکید کرد:یکی از مبارک‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری برگزاری جشنواره سالانه امام رضا(ع) است که تاکنون پانزده دوره از برگزاری آن می‌گذرد.

جشنواره سالانه امام رضا(ع) از مبارک‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری محسوب می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از شانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری بین‌المللی امام رضا (ع) محسن شریفی- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی- اظهار کرد :  ما هیچ برنامه فرهنگی و هنری در وزارت ارشاد نداریم که به لحاظ سطح و کیفیت آثار به حد جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برسد ضمن اینکه باید بدانیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین بحث در خصوص این جشنواره برقراری ارتباط معنوی و دلی ببین خالقین اثر و آثار ایجاد شده و موضوعات ارائه شده است.

شریفی با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: برای اینکه به غنای پژوهشی دست یابیم باید در خصوص سیره شخصی، اجتماعی و سیاسی و سخنان امام رضا(ع) به هنرمندان خوراک محتوایی داد در غیر این صورت باید انتظار سطحی بودن آثار دریافتی را داشته باشیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با تاکید بر اینکه خوراک محتوایی جشنواره باید توسط کارشناسان خبره در حوزه سیره اهل بیت(ع) ارائه شود گفت: نگاه سطحی به زندگی حضرت رضا(ع) و خلاصه کردن عالم آل محمد(ص) به گنبد و بارگاه و نحوه شهادت به بخش کیفی آثار لطمه وارد می‌کند لذا باید ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فردی و سبک زندگی رضوی به طور گسترده در اتاق فکر تبیین شود و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

شریفی افزود: اگر عموم مردم نتوانند از این آثار بهره‌مند شوند قطعا جشنواره به هدف خود که ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه است نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه موضوع جشنواره در این استان بحث پژوهشی است، از دریافت حدود 93 مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره استان خبر داد و افزود: متاسفانه با توجه به اهمیت بحث پژوهش در سبک زندگی رضوی، این موضوع در سایر استانها کمتر پرداخته شده در حالی که باید بیشتر استانها موضوع پژوهشی گنجانده می‌شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی بیان کرد: آثار دریافت شده در چهار مرحله داوری از جمله اصالت سنجی، مقدماتی، محتوایی و جمع بندی نهایی را طی می‌کنند تا به عنوان اثر منتخب برگزیده شوند.

وی با اشاره به شعار جشنواره امسال مبنی بر «اخلاق و گفت‌وگو در سیره امام رضا(ع)»، این موضوع را در جامعه کنونی ضروری دانست و ابراز کرد: امروز نیاز جامعه ما مفاهمه و گفت‌وگواست.

شریفی با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع)، نقد و به چالش کشیدن منصفانه کاملا مشهود است، اظهار کرد: چنانچه گفت وگوی سازمان یافته، منصفانه و در چارچوب قانون میان مردم و مردم و مسئولین نباشد دشمن از این قضیه سو استفاده خواهد کرد کما اینکه بسیاری از مشکلات ما در جامعه عدم درک یکدیگر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان