ماهان شبکه ایرانیان

معاون رئیس جمهور در کرمانشاه مطرح کرد:

اسکان ۲۴ میلیون مسافر در کشور طی هفته اول فروردین ۹۶

کرمانشاه- معاون رئیس جمهور از اسکان حدود ۲۴ میلیون نفر مسافر نوروزی در نقاط مختلف کشور طی هفته اول نوروز ۹۶ خبر داد.

اسکان 24 میلیون مسافر در کشور طی هفته اول فروردین 96

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا احمدی‌پور امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی- گردشگری بیستون کرمانشاه و در جمع خبرنگاران از اسکان حدود 24 میلیون نفر اقامت شب تا 7 فروردین در استان های کشور خبر داد.

وی افزود:  علی رغم شرایط جوی و اقلیمی ناپایداری را طی هفته اول فروردین  ماه، این شرایط مانع از سفر هم وطنانمان نشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مقایسه آمار مذکور با سنوات گذشته را طی پایان تعطیلات نوروزی اعلام می کنیم، ادامه داد: در مدت مذکور تمام اقامتگاه هایی را که در کل کشور آماده کرده بودیم با ظرفیت کامل پر شد.

وی گفت: سفرهایی که به صورت جاده ای، ریل و هواپیما در این مدت صورت گرفت رشد خوبی داشته است و تا روز گذشته حدود یک میلیون نفر از طریق ریل، حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از طریق سفرهای هوایی سفر کرده و حدود 4 میلیون نفر نیز از طریق سفرهای جاده ای در این مدت سفر کرده اند.

احمدی پور تصریح کرد: با توجه به این حجم از سفرها، امنیت خوبی را برای سفرها در نوروز 96 شاهد بودیم.

وی در خصوص گلایه برخی از مسافران نسبت به افزایش بهای اماکن اقامتی گفت: ما افزایشی در این زمینه نداشته ایم و حتی در برخی از استان ها چون سیستان و بلوچستان کاهش 50 درصدی قیمت، استان تهران کاهش 40 درصدی قیمت را داشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: ما امسال برای اغلب استان ها کاهش قیمت را داشتیم تا گردشگران ما بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبیعتا قیمت هتل نسبت به سایر اقامتگاه ها بالاتر است گفت: تاکید ما امسال این بوده که کاهش قیمت داشته باشیم و جایی که نتوانسته ایم قیمت ها را کاهش دهیم آنها را تثبیت کرده ایم و قیمت کنونی، قیمت نوروز 95 است.

احمدی پور هم چنین در خصوص مناطق گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه محور تاریخ است و با توجه به آثار تاریخی که دارد یک امتداد تاریخی را می توانیم در کرمانشاه ببینیم که در یک بازه زمانی طولانی، از تاریخ باستان تا تاریخ معاصر می توان جلوه هایی را در استان کرمانشاه ببینیم و این یک سرمایه فوق العاده خوب برای استان است که می تواند یک مقصد گردشگری تاریخی ایران باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان