امیر سیاری:

مقاومت ملت ونیروهای مسلح اجازه تکرارترکمانچای واشغال ایران رانداد

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امام با تکیه بر مردم دربرابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرد، گفت: ایستادگی ملت و نیروهای مسلح موجب شد ترکمانچای و اشغال ایران تکرار نشود.

مقاومت ملت ونیروهای مسلح اجازه تکرارترکمانچای واشغال ایران رانداد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین رونمایی از کتاب مجاهدت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس که صبح امروز در ستاد ارتش برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ایام سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند "از روز اول شاهد مجاهدت های ارتش بودم" و اگر بخواهیم به این مسئله بپردازیم باید ببینم ارتش در چه شرایطی بود.

وی ادامه داد: ارتش آماده باید نیروی آماده و مجهز داشته باشد. از 22 بهمن تا شهریور 59 که جنگ شد نیروی انسانی اماده در ارتش وجود نداشت. کارکنان متفرق شده بودند و مدت سربازی هم به یک سال کاهش یافته بود. در شرایطی که آموزش هم وجود نداشت و به دلیل نبود نیروهای انسانی تجهیزات هم آماده نبود، دشمن فکر کرد سه روزه می تواند به تهران برسد.

امیر سیاری با بیان اینکه اولین هدف دشمنان نابودی انقلاب بود، ادامه داد: با این شرایط غیرت، دین داری، انقلابی بودن و ولایت مداری بود که مقابل دشمن کاملا مجهز ایستاد و حماسه خرمشهر و در دیگر حماسه ها رخ داد. مجاهدت های ارتش به ویژه نیروی زمینی موجب توقف دشمن شد.

وی افزود: یک روز بعد از آغاز جنگ در یکم مهرماه 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی به ارتش عراق پاسخ قاطع داد در حالی که آمادگی نداشت. در عملیات مروارید هم نیروی دریایی توانست نیروی دریایی عراق را نابود کند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند من از روز اول شاهد مجاهدت های ارتش بودم.

امیر سیاری در ادامه تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای مسلح موجب شد که ترکمانچای و حادثه شهریور 1320 و اشغال ایران دوباره تکرار نشود و امام هم با تکیه بر همین مردم دربرابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح با تجربیات و کمک فرماندهی معظم کل قوا از اقتدار برخوردارند و هر هجومی به مرزها و منابع ما صورت گیرد مطمئنا پوزه دشمن را به خاک می‌مالند و اگر دشمن تا به امروز نگاه چپ به ما نکرده از ترس‌شان است و این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیین رونمایی از کتاب مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس با حضور امیر سیاری انجام شد.

این کتاب برگرفته از رهنمودها و بیانات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص نقش آفرینی های ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

در این مراسم که امیر محمودی، سردار سه دهی، امیر گلفام و امیر سیفی نیز حضور داشتند، از خانواده های شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر