تقوی در گفتگو با مهر:

شرایط منطقه برای اصلاح روابط ایران و عربستان مناسب نیست

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فضا به گونه‌ای نیست که بشود با عربستان ارتباط برقرار کرد، گفت: اصلاح روابط ایران و عربستان سخت است زیرا عربستان تحت تاثیر و در اختیار آمریکاست.

شرایط منطقه برای اصلاح روابط ایران و عربستان مناسب نیست

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی در جمع سفرا مبنی بر اینکه «در شرایط جدید به دنبال اصلاح روابط با عربستان هستیم» اظهار داشت: در شرایط فعلی، اصلاح روابط ایران و عربستان سخت است زیرا عربستان تحت تاثیر و در اختیار آمریکاست. 

وی افزود: فضا به گونه‌ای نیست که بشود با عربستان ارتباط برقرار کرد. باید از قبل، اعتماد و اطمینان‌هایی برای این رابطه حاصل شود چون بخش زیادی از فتنه منطقه، مربوط به عربستان است.

تقوی تصریح کرد: عربستان، مرکز تولید تفکر وهابیت و تروریسم است. مشکل امروز پاکستان، افغانستان، یمن، سوریه و بقیه کشورهای منطقه از عربستان است. 

وی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «ضرورت توجه به تشکل‌های منطقه‌ای» اظهار داشت: منطقه وسیع‌تر از عربستان است؛ منطقه فقط عربستان نیست. ما باید تشکل‌های منطقه‌ای را به وجود آورده و تقویت کنیم تا بتوانیم با این اقدام، پای آمریکا و بیگانگان را از منطقه قطع کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وابستگی‌ که نظام‌های مرتجع بر کشورهای منطقه دارند، بعید می‌دانم به این زودی و به این سادگی بشود با عربستان ارتباط برقرار کرد.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان