رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان به میزان خبر داد

ورود بیش از ۷ هزار و ۱۳۰ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از ورود ۷ هزار و ۱۳۳ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان خبر داد.

حمیدرضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از ورود 7 هزار و 133 فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه تعداد کل پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان 7 هزار و 133 فقره پرونده بوده است که از این تعداد 5 هزار و 927 فقره پرونده، حقوقی و هزار و 206 فقره پرونده با موضوع کیفری هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: از این میزان پرونده‌های وارده 6 هزار و 474 فقره پرونده مربوط به حوزه‌های شهری و 659 فقره پرونده مربوط به حوزه‌های روستایی است همچنین از تعداد کل پرونده‌های وارده 7 هزار و 86 فقره پرونده مختومه شده است.

بندانی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه در شورا‌های حل اختلاف استان 4 هزار و 128 فقره پرونده قابل صلح بوده و هزار و 592 فقره پرونده منجر به مصالحه شده است.

وی گفت: نسبت پرونده‌های مصالحه نسبت به قابل صلح 38.05 درصد است.

گفتنی است پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد و پرونده‌های مختومه نیز 22.1 درصد افزایش داشته است.بیشترین تعداد پرونده‌های وارده به استان مربوط به پرونده‌هایی با موضع دعاوی مالی تا سقف 200 میلیون ریال به تعداد هزار و 729 فقره بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر