ماهان شبکه ایرانیان

در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه مطرح شد:

درخواست ثبت جهانی محور ساسانی- کرمانشاه/تهیه کتاب گردشگری

کرمانشاه- درخواست ثبت جهانی محور ساسانی- کرمانشاه و تهیه کتاب گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی از مباحث مطرح شده در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه بود.

درخواست ثبت جهانی محور ساسانی- کرمانشاه/تهیه کتاب گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صفری امروز سه شنبه در ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور معاون رئیس جمهور که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، درخواست ثبت جهانی محور ساسانی به کرمانشاه را - که از شهرستان کرمانشاه شروع و تا قصر شیرین ادامه دارد- کرد.

وی، بهره برداری از موزه غرب کشور در کرمانشاه و جذب توریست را به عنوان دیگر درخواست خود مطرح کرد و گفت: طی آماری که در دست است میزان توریست استان کرمانشاه نسبت به استان های همجوار بسیار کم است و این امر سبب شده هتل داران از وضع موجود بسیار ناراضی باشند.

صفری خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با توجه به اینکه از نظر تنوع اقلیمی و فرهنگی استانی چهارفصل است می تواند یکی از استانهای جذاب و دیدنی باشد.

وی گفت: با توجه به حوزه کاری شما در میراث فرهنگی، پیشنهاد می شود دستورالعملی صادر کنید کتابی از مکانهای تاریخی و آثار تاریخی کل کشور تهیه و از هر استان 2 صفحه در آن گنجانده شود و کتابی کمتر از 100 صفحه از آثار تاریخی کشور تهیه شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به راه اندازی کاروانسرای ماهیدشت تاکید کرد: در این راستا درخواست تامین اعتبار برای آزاد سازی خانه های حریم کاروانسرای ماهیدشت را در دستور کار قرار دهید.

در ادامه فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز  گفت: امسال با حمایت های استاندار که همزمان با بدو ورود به همراه معاونت عمرانی از کاروانسرای ماهیدشت بازدید بعمل آوردند، توانستیم کاروانسرای ماهیدشت را دوباره احیاء کنیم.

وی افزود: این کاروانسرا در حال حاضر هم محل اقامت تعداد متعددی از مسافران و هم محلی برای بازدید مسافران است.

رنجبر در ادامه خاطر نشان کرد: این کاروانسرا پس از 37 سال از عمر انقلاب برای اولین بار احیاء شده و این حرکت بسیار خوبی است چرا که ماهیدشت در مسیر زائران کربلای معلی قرار دارد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه ابراز داشت: امسال با حمایت های معاون عمرانی استانداری تعدادی خودرو برای تامین امنیت مسافران در پارکها و تفرجگاهها در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت که این حرکت آثار مثبتی را بدنبال داشت.

وی همچنین به تمهیدات لازم برای مسافران در روزهای بارانی و سرد اشاره کرد و افزود: در این راستا دستگاههایی همچون جمعیت هلال احمر و مدارسی تحت عنوان رزرو در نظر گرفته شده بود که بتوانند در این روزها به مسافران خدمات رسانی لازم را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان