رئیس کل دادگستری استان البرز:

مساجد استان البرز میزبان وکلا می‌شوند

اجرای طرح «مسجد و حقوق» با همکاری مشترک معاونت فرهنگی دادگستری کل استان البرز، کانون وکلای دادگستری و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان آغاز شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، در مراسمی که به میزبانی مسجد امام حسن مجتبی (ع) کرج برگزار شد طرح «مسجد و حقوق» به منظور ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان آغاز به کار کرد.

احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین رونمایی از این طرح که به مناسب دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) برگزار شد ریشه بسیاری از دعاوی و پرونده‌های قضایی را عدم آگاهی مردم نسبت به وظایف، تکالیف و حقوق خود عنوان کرد.

وی افزود: به دلیل همین ضعف در دانش حقوقی شاهد هستیم که برخی از مردم در معاملات خود قرارداد‌هایی منعقد می‌کنند که دارای اشکالات عدیده قانونی است و معضلاتی را برای خود و دستگاه قضایی ایجاد می‌کنند مثلا مشاهده می‌شود در معاملات ملکی، طبق قرارداد «حق فسخ» برای طرفین قائل می‌شوند، ولی مدت زمان پایان این حق را تعیین نمی‌کنند بنابراین یکی از طرفین با گذشت چندین ماه، با بالا رفتن ارزش ملک درخواست ابطال معامله به لحاظ عدم تعیین سقف در خیار فسخ می‌کند و این موضوع منجر به خسارات جبران‌ناپذیری برای یکی از طرفین معامله می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: عدم آگاهی به مباحث حقوقی در بین بیشتر مردم، معاونت فرهنگی دادگستری استان را مصمم کرد تا در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی در جامعه طرح «مسجد و حقوق» را با مشارکت کانون وکلای استان البرز و دبیرخانه کانون‌های مساجد اجرایی کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، وکلای کانون پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منتخب به ارائه مشاوره حقوقی رایگان خواهند پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان