زارعی در گفتگو با مهر:

رسانه‌های داخلی می‌توانند در تقویت جبهه مقاومت تاثیرگذار باشند

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: رسانه‌های داخلی با انعکاس پیروزی‌های نیروهای مقاومت در یمن، سوریه و عراق می‌توانند در تقویت جریان مقاومت منطقه تاثیرگذار باشند.

رسانه‌های داخلی می‌توانند در تقویت جبهه مقاومت تاثیرگذار باشند

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون اهمیت توجه بیشتر به نبرد رسانه ای و ارتقای توان رسانه های جهان اسلام و مقاومت در مواجه با جبهه دشمنان،  اظهارکرد: امروز ما در چهارمین سال تجاوز عربستان و ائتلاف تحت رهبری آن کشور علیه یمن قرار داریم که در واقع یکی از صحنه های رویارویی دو گفتمان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا است و شاهدیم که ائتلاف عبری، عربی و آمریکایی متجاوز علی رغم برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته نتوانسته تاکنون به توفیقات لازم در خصوص شکستن مقاومت در یمن دست پیدا کند.

وی گفت: به وضوح مشخص است که رژیم سعودی در صحنه های میدانی و سیاسی یمن، همچون دیگر موضوعات منطقه ای در سال های اخیر شکست خورده و حتی رسانه‌های غربی هم علیرغم پوشش یکسویه اخبار مربوط به تحرکات و اقدامات ائتلاف آمریکائی-سعودی در یمن، نتوانستند پیروزی مقاومت یمن را کتمان کنند.

زارعی اظهارکرد: ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی،  عملیات بزرگی را در بندر راهبردی الحدیده علیه نیروهای مقاومت یمن و انصارالله آغاز کردند اما با تمام تلاش و توان خود در نهایت موفق به شکست نیروهای انصارالله نشدند و این نیروهای مقاومت بودند که موفق به پیروزی هوایی، دریایی و زمینی در آن عملیات شدند اما متاسفانه این پیروزی بزرگ بازتاب بسیار کمی در رسانه های جهان اسلام و کشورهای جبهه مقاومت داشت. متاسفانه این یکی از بزرگترین ضعف های مقاومت در جنگ چهارساله یمن به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که ضعف رسانه های منطقه و به خصوص کشورهای اسلامی را نشان می‌دهد، بازتاب کمرنگ پیروزی های نیروهای مقاومت سوریه و عراق در برابر جنگ، ناآرامی و کشتار گروه های تروریستی در 8-7 سال اخیر بود که نتوانستند شرایطی را فراهم کنند تا نیروهای مقاومت در جنگ روانی آنچنان که باید بر دشمنان خود برتری داشته باشند اما از طرف دیگر، جبهه مقابل با دلارهای نفتی عربستان، کاری کردند که هیچکدام از پیروزی های جبهه مقاومت در این سالها در رسانه های مطرح جهان بازتابی پیدا نکند.

وی با بیان اینکه این انتظار از رسانه‌های داخلی ما می‌رود که پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه را به نحو مناسبی ترسیم کنند، اظهارکرد: حداقل کار رسانه ای این بود که ما موفقیت های جبهه مقاومت را در درجه اول برای مردم خود بیان می کردیم، اما متاسفانه ما شاهدیم که برخی رسانه های داخلی هم با اقتباس از اخبار و منابع خارجی در واقع به انعکاس اخبار نادرست و تحریف شده رسانه های غربی می پردازند.

زارعی افزود: نکته دیگری که برآیند عدم انعکاس مناسب واقعیات امروز یمن از سوی رسانه های مقاومت و جهان اسلام است آنکه،  جنایات بسیار وحشیانه و غیر متعارف ائتلاف سعودی-آمریکایی بازخورد  کمی را در میان افکار عمومی جهان پیدا می کند که همین به نحوی کمک به فرآیند سکوت رسانه ای غرب در خصوص اقدامات ضدحقوق بشری و جنایتکارانه ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن است و به نوعی ظلم به مقاومت و مردم منطقه به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از خاکریزهای مقاومت در برابر جبهه استکبار، رسانه‌های ما هستند که می‌توانند با انعکاس اخبار به موقع و صحیح از آنچه که در صحنه‌های مختلف میدانی و سیاسی در تحولات اخیر منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن، بحرین و دیگر نقاط اتفاق می‌افتد، نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرف مقابل شاهد هستیم که رسانه‌های غربی و وابسته به سعودی در تلاش هستند تا با وارونه جلوه دادن اخبار و تحولات یمن، جای ظالم و مظلوم را در نگاه افکار عمومی تغییر دهند و در نهایت نتیجه دلخواه خود را از موضوع به دست آورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر