رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد؛

وزارت بهداشت دست از تصویب رشته مراقبت سلامت بردارد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، خواستار موضع شفاف وزارت بهداشت در قبال حرفه پرستاری شد و گفت: و‌زارت بهداشت اگر نیاز به مراقبت سلامت دارد، می تواند از پرستاران آماده کار استفاده کند

وزارت بهداشت دست از تصویب رشته مراقبت سلامت بردارد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، خواستار موضع شفاف وزارت بهداشت در قبال حرفه پرستاری شد و گفت: و‌زارت بهداشت اگر نیاز به مراقبت سلامت دارد، می تواند از پرستاران آماده کار استفاده کند.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر اصغر دالوندی با اشاره به نشست امروز در شورای سیاستگذاری پرستاری در معاونت پرستاری، اظهارداشت: در جلسه امروز که نمایندگانی از مجموعه منتخبین و صاحب نظران پرستاری نیز حاضر بودند، هر کدام از همکاران مواضع خود در قبال راهکار های کاهش هزینه ها توسط مجموعه پرستاری را مطرح کردند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید موضع صریح خود در قبال حرفه پرستاری را اعلام کند، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با پرستاران صادق باشد، چون در حال حاضر پرستار آماده کار به قدر کافی وجود دارد که نیاز نباشد، وزارتخانه به تربیت نیروهایی تحت عنوان مراقبین سلامت اقدام کند. که این حرکت هم کمک به اقتصاد سلامت و هم عین اقتصاد مقاومتی است.

دالوندی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری در کنار معاونت می تواند این نیاز نظام سلامت و کشور را با پرستارانی که آماده کار هستند، تامین کند.

وی افزود: زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است، وزارت بهداشت باید برای کاهش هزینه‌های سلامت و مدیریت امور، به این قبیل طرح ها روی بیاورد.

دالوندی گفت: وزارت بهداشت می بایست به مخالفت صریح مرکز توسعه پرستاری در اصفهان، برد پرستاری، سازمان نظام پرستاری و انجمن علمی پرستاری توجه و اعلام موضع کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، اظهارداشت: پرستارانی که طرح خود را در شهرستان ها گذرانده اند، و بیکار هستند یا بدلایل مشکلات خانواده نمی توانند شیفت شبکاری دهند ، می توانند با مراکز بهداشت استان یا شهرستان خود همکاری کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت به نظرات و پیشنهادات نهادهای پرستاری عنایت و موضوع رشته مراقبت سلامت را کنار بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر