تفکیک زباله، این بار مدیریت پسماند در محل کار!

سالهای بسیاری است که شرکت ها و دفاتر مختلف با مسئله مدیریت زباله در چالش هستند. بسیاری از شرکت های خارجی برای اینکه از پس مقادیر زیاد زباله در شرکت بر بیایند، از خدمات جمع آوری زباله های فله ای استفاده می کنند

سالهای بسیاری است که شرکت ها و دفاتر مختلف با مسئله مدیریت زباله در چالش هستند. بسیاری از شرکت های خارجی برای اینکه از پس مقادیر زیاد زباله در شرکت بر بیایند، از خدمات جمع آوری زباله های فله ای استفاده می کنند. متاسفانه اگرچه بسیاری از موادی که به درون کامیون های حمل زباله ریخته می شوند، قابل بازیافت هستند، اما تفکیک و استفاده مجدد از زباله های قابل بازیافت به ندرت صورت می گیرد. 

زباله کاغذی

گاهی اوقات خدمات بازیافت، هزینه زیادی دارند و برخی شرکت ها و دفاتر خدماتی با دریافت هزینه های مشخص، این کار را انجام می دهند. باید بگوییم که هب طور کلی بازیافت نباید گران و پرهزینه باشد. در این مطلب از چیدانه نکاتی در مورد مدیریت پسماند در محل کار را بازگو می کنیم. شروع برنامه بازیافت دفترکار نه سخت است و نه گران. برای اینکار تنها به تعدادی ظرف یا سطل(مخزن نگهداری) و یک سرویس حمل بار ارزان قیمت نیاز دارید.

مدیریت پسماند

مدیریت پسماند را از دفتر خودتان شروع کنید

مدیریت تولید زباله و شروع برنامه بازیافت دفتر کار، آسان و برای محیط زیست مفید است. کار خود را با بازیافت کاغذها شروع کنید. یک یا دو جعبه بردارید و روی آنها کلمه بازیافت را بنویسید. کاغذ پاره ها و اسنادی که لازم ندارید را از مکان هایی مختلف و در دسترس دفتر کارتان جمع آوری کنید. اگر ظرف، سطل یا هر مخزنی که برای بازیافت در نظر می گیرید، در فاصله کمتر و نزدیکتر به کارمندان باشند، برای تفکیک زباله و بازیافت بیشتر ترغیب می شوند.

مطلب پیشنهادی: تفکیک آسان زباله های خانگی با اکسسوری های داخل کابینت

مدیریت پسماند اداری

هر روز و یا یک روز در میان این مخزن یا سبدها را در محفظه های بزرگتر خالی کنید تا پر و لبریز نشوند. خودتان به زودی مشاهده می کنید که کارکنان شما راحت تر هستند تا مواد قابل بازیافت را در محفظه های نزدیک قرار می دهند تا در محفظه های دورتری که حتی ممکن است دیده هم شوند. شرکت ها و سیستم های بازیافت زباله برای تفکیک زباله ها مخزن های قابل بازیافتی را به شما ارائه می دهند تا آنها را جایگزین سطل های قدیمی کنید تا زباله های تفکیک شده در محل کار و شرکت شما، برای جمع آوری آماده باشند.

سعی کنید با کارمندان و همکاران خود جلسه بگذارید و در مورد حفاظت از محیط زیست و آسیب هایی که انشان به دلیل ورود زباله به محیط زیست وارد می کند، اطلاع رسانی کنید. حتی می توانید از طریق میزان زباله های تفکیک شده و یا برگزاری انواع مسابقات جمع آوری بازیافت به کارکنان اتگیزه بیشتری برای جمع کردن مواد بازیافتی بدهید. با پیش رفتن بیشتر برنامه ای که در نظر گرفته اید، به زودی محفظه و جعبه های کوچک، جای خود را به جعبه هایی با ظرفیت بالاتر خواهند داد.

مطلب پیشنهادی: زباله خرد کن خانگی، به همین راحتی از زباله های تر خلاص شوید!

تفکیک زباله در محل کار

بعد از آنکه مرحله اول به خوبی اجرا شد، می توانید با اضافه کردن مخزن هایی با ظرفیت بیشتر، مواد دیگری که در دفتر کار قابل بازیافت هستند را نیز در نظر بگیرید. مواردی مانند قوطی های آلومینیومی، مقوا و بیشتر پلاستیک ها (لطفا از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید) و روزنامه قابل بازیافت هستند و با تفکیک صحیح می توانند بازیافت شوند. متاسفانه اغلب این موارد بیشتر در محل های دفن زباله پیدا می شوند تا مراکز بازیافت!

تولید زباله کاغذی

مدیریت پسماند، زباله و بازیافت یک الزام است اما بازیافت یک سرمایه گذاری ارزشمند و سازگار با محیط زیست به شمار می رود. پس به جای آنکه مواد قابل بازیافت را از طریق زباله های جدا نشده در سطل آشغال ها به محل های دفن زباله انتقال دهیم، هدف را تغییر دهیم تا از این طریق بتوانیم به اکوسیستم نیز کمک کنیم.

مطلب پیشنهادی: با این 8 ترفند مقرون به صرفه، سبز زندگی کنید!

حفط درختان و محیط زیست

زباله های اداری اغلب در دسته زباله های تفکیک پذیر قرار می گیرند و به دلیل اینکه دارای حجم زیادی کاغذ و مدارک باطله هستند، می توانند در حفظ درختان و جلوگیری از قطع شدن مکرر آنها نقش داشته باشند. مواد قابل بازیافت را مستقیما به محل دفن زباله نفرستید! برای آنکه به خودتان افتخار کنید که زباله های اداری را با یک روش کارآمد و سازگار با محیط زیست مدیریت کرده اید، مواد بازیافتی را در مرکز بازیافت محلی خود قرار دهید و به همه ثابت کنید که برای ارزش زمین و حفط محیط زیست موفق تر عمل کرده اید.

 در حفاطت از محیط زیست بیشتر بکوشیم. اگر سوالی دارید که در چیدانه به آن پاسخ داده نشده، در بخش افزودن دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: automatedwasteservicesmo ؛ مترجم: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان