پماد سیلور سولفادیازین برای چیست؟

پماد یا کرم سیلور سولفادیازین برای درمان و جلوگیری از عفونت زخم های همراه با سوختگی های درجه دوم یا سوم استفاده می شود. پماد سیلور سولفادیازین از رشد باکتری ها در قسمت زخم شده جلوگیری به عمل می آورد.

پماد یا کرم سیلور سولفادیازین برای درمان و جلوگیری از عفونت زخم های همراه با سوختگی های درجه دوم یا سوم استفاده می شود. پماد سیلور سولفادیازین از رشد باکتری ها در قسمت زخم شده جلوگیری به عمل می آورد. مصرف این پماد باید تا بهبودی کامل پوست و یا آمادگی برای پیوند ادامه یابد. سیلور سولفادیازین متعلق به یک کلاس از داروهای شناخته شده تحت عنوان آنتی بیوتیک های sulfa است. کرم سیلور سولفادیازین به علت اثرات جانبی جدی نباید برای نوزادان نارس و زیر 2 ماه مصرف گردد.

سیلور سولفادیازین

مقدار مصرف پماد سیلور سولفادیازین چقدر است؟

برای بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و نوزادان 2 ماه و بالاتر نحوه مصرف به شکل زیر خواهد بود:

پس از تمیز کردن ناحیه مورد نظر ، سیلور سولفادیازین باید مطابق تجویز پزشک یک یا دو بار در روز به ضخامت تقریبا 1.6 میلیمتر مصرف شود. در صورت شسته شدن ناحیه آسیب دیده و یا فعالیت در آن ناحیه می توان دوباره از این پماد استفاده کرد. سیلور سولفادیازین برای نوزادان نارس و زیر 2 ماه توصیه نمی شود. مصرف این پماد باید در زمان مشخصی از هر روز صورت گیرد و تا بهبودی کامل پوست ادامه یابد.

 

عوارض جانبی سیلور سولفادیازین چیست؟ 

به علت استفاده این پماد روی پوست، ممکن است تنها اثرات خاصی روی پوست و در نواحی درمان ایجاد شود. این اثرات حتما کوتاه مدت خواهد بود. استفاده از سیلور سولفادیازین ممکن است حساسیت ناحیه درمان پوست را نسبت به نور  خورشید افزایش دهد. بنابراین در طول درمان از قرارگرفتن طولانی مدت محل درمان در مقابل نور خورشید جلوگیری کنید. عوارضی مانند سوزش، خارش، قرمزشدن و تغییر رنگ پوست ممکن است ایجاد شود. پیشنهاد می شود لیست کاملی از این عوارض تهیه کرده و سپس با پزشک خود مشورت نمایید.

 

موارد احتیاط مصرف سیلور سولفادیازین چیست؟

  • قبل از مصرف این پماد، مشکلات کلیوی، کبدی و کمبود آنزیم و لیست داروهایی را که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت مشاهده حساسیت های شدید پوستی پس از مصرف، حتما آن را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • مصرف این دارو برای مادران باردار و شیرده توصیه نمی شود. مگر اینکه با نظارت و مشورت با پزشک انجام شود.
  • این دارو نباید برای نوزادان نارس و زیر 2 ماه استفاده گردد.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان