ماهان شبکه ایرانیان

انتشار شماره جدید «مدیریت ارتباطات»؛

۱-۳ به نفع فضای مجازی!

شماره جدید ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با سه پرونده متفاوت درباره دنیای ورزش، سیاست و رسانه منتشر شد.

1-3 به نفع فضای مجازی!

به گزارش خبرنگار مهر، نود و هشتمین شماره این ماهنامه - تنها ماهنامه تخصصی حوزه ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی - در حالی منتشر شد که زمان زیادی از اتمام مهم‌ترین رخداد جهانی فوتبال نمی‌گذرد.

همزمان با اتمام جام‌جهانی 2018 روسیه این نشریه پرونده‌ای به بررسی ابعاد ارتباطی و اثرات شبکه‌های اجتماعی بر این رویداد جهانی اختصاص داده است. نگاهی به جام‌جهانی امسال نشان می‌دهد حال و هوای برگزاری این دوره از مسابقات به سبب پررنگ‌تر شدن نقش رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد بسیار متفاوت با دوره‌های پیشین بوده است. رشد تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و تاثیرگذاری آن‌ها بر نحوه پوشش خبری مسابقات و حواشی آن بسیار محسوس بوده است.

این پرونده متشکل از گفتگویی با محمدرضا احمدی مجری و گزارشگر ورزشی سیما، علی عالی، روزنامه‌نگار ورزشی حاضر در جام‌جهانی و یادداشت‌هایی از محسن ایلچی، چیا فوادی، سالار علیخواه، وحید جعفری و امیرعلی خلج است که به موضوعات مختلفی از جمله تحلیل گزارشگری زنده فوتبال به زبان انگلیسی و انواع آن، قدرت شبکه‌های اجتماعی در فضای فوتبال، تأثیر فشار شبکه‌های اجتماعی بر اخلاق‌گرایی رسانه‌ای در جام جهانی فوتبال 2018، بررسی تکنیک‌های طراحی و صیانت از برندهای شخصی در هنگامه جام جهانی، جام جهانی زیر سیطره شبکه‌های اجتماعی، تاثیر فوتبال بر فضای فکری رسانه در ایران، بررسی علل لشکرکشی گاه‌وبیگاه ایرانی‌ها به صفحات مجازی بازیکنان فوتبال و ... پرداخته است.

دو پرونده‌ دیگر این ماهنامه به موضوعات مدیریت ارتباطات سیاسی و رسانه اختصاص دارد. در پرونده مدیریت ارتباطات سیاسی به بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات امریکا پرداخته شده است. بررسی سطوح قدرتمندی رسانه‌های گوناگون در اثرگذاری بر نتایج انتخابات امریکا، موثرتر بودن شبکه‌های اجتماعی نسبت به لابی‌های سنتی، تاثیر روسیه از طریق شبکه‌های اجتماعی بر ذهن و نظر مردم آمریکا، گفتگو با امیرعلی ابوالفتح در مورد شیوه تبلیغات در انتخابات سال 2008 آمریکا، دخالت خارجی برای حمایت از ترامپ و ... از جمله مباحثی است که می‌توانید آن‌ها را این شماره بخوانید.
 
پرونده رسانه نیز با نگاهی به قدرت نرم، به توضیح و تبین تعاریف و ویژگی‌های این مقوله اختصاص داده شده است. تأثیر رسانه‌ها بر افکارعمومی به عنوان ابزار انتقال قدرت نرم فرهنگی، اهمیت افکار عمومی در حوزه روابط بین‌الملل، روند توسعه دموکراسی با توسعه رسانه‌های جمعی، رسانه؛ به‌مثابه تریبون حزب و حوزه عمومی موضوعات پرونده قدرت نرم را در ماهنامه مدیریت ارتباطات شامل می‌شود.

همچنین در این شماره مطالبی از حسن بشیر، علی‌اکبر فرهنگی، امیر کاکایی، علی حیدری و ... نیز در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه منتشر شده است.

ماهنامه «مدیریت ارتباطات» هر ماه در 72 صفحه گلاسه به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور به چاپ می‌رسد. سید غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاست‌گذاری، سمیرا رستگاپور دبیر تحریریه، یوسف فروتن طراح گرافیک و گلاره جباری مدیر روابط‌عمومی این ماهنامه تخصصی حوزه ارتباطات هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان