حسن نژاد در گفتگو با مهر:

سرداران جنگ اقتصادی باید عملکردی جهادی داشته باشند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:سرداران جنگ اقتصادی باید عملکردی جهادی داشته باشند، زیرا تنها در این صورت است که مردم متوجه تغییرات شده و به تیم اقتصادی دولت اعتماد می کنند.

سرداران جنگ اقتصادی باید عملکردی جهادی داشته باشند

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین  نقشه راه اقتصادی کشور گفت:طرح حمایت از اقتصاد ملی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران نیز در جلسه غیرعلنی بررسی شد و تنها 23 نماینده با کلیات آن موافقت کردند؛ لذا نمایندگان و آقای لاریجانی معتقد بودند که قانونگذاری در شرایط فعلی معنا ندارد، بنابراین دولت باید خودش پیشقدم شود و اگر قوانینی ایراد دارد، لایحه ارائه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب حاکی از این مهم بود که کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و باید دولتی ها در این میدان وارد شوند، لذا کابینه دوازدهم و رئیس جمهور باید برنامه ای در خور جنگ و جدای از زمان صلح داشته باشند.

وی افزود: اگر دولت مثل حالت عادی کار کند، در جنگ اقتصادی پیروز نمی شود. مثل بازی فوتبال که 80 دقیقه عادی بازی می کنند، در دقایق آخر گل می خورند و برای جبران آن گل حتی دروازه بان نیز وارد زمین بازی می شود تا گل بزند.

حسن نژاد گفت: اول باید برنامه جنگ نوشته شود و بعد از آن دولت ببیند چه کسانی می توانند این برنامه را اجرایی کنند. کسانی که در حالت عادی نمی توانند اقتصاد کشور را اداره کنند، در زمان جنگ نیز فرماندهان ناتوانی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه سرداران جنگ اقتصادی باید عملکردی جهادی داشته باشند، گفت: تنها در این صورت است که مردم متوجه تغییرات شده و به تیم اقتصادی دولت اعتماد می کنند.

حسن نژاد تصریح کرد: باید تصویری قدرتمند و توانا از دولت به مردم نشان داده شود، زیرا مردم به این نتیجه رسیده اند که کاری از دست دولت بر نمی آید.

وی ادامه داد: مردم معتقدند دولت و مجلس توانایی اداره این مشکلات را ندارند، حق هم دارند. تا به امروز مجلس چند وزیر استیضاح کرده است؟ هیچ، صِرف نامه به رئیس جمهور اتفاقی نمی افتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: صدا و سیما نیز با توجه به مشکلات موجود و عملکرد مدیران نمی تواند تصویری توانا و کارآمد از دولت و مجلس ارائه کند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: باید برخورد با مفسدان اقتصادی به صورت سریع و قاطع انجام شود. آقای آذری جهرمی اخیرا حرف خوبی زدند. وی لیست افرادی که ارز دولتی برای خرید موبایل دریافت کردند را منتشر کرد، به جای اینکه مورد حمایت دولت و جامعه قرار بگیرند، حاشیه ها علیه وزیر افزایش یافت. آقای جهرمی معتقد است که این حاشیه ها به این دلیل مطرح می شود که عده ای تلاش دارند کار اصلی وزیر را زیر سوال ببرند. 

وی ادامه داد: ایجاد شفافیت اقتصادی، ارائه برنامه و عملکرد جهادی از اصول مهم پیروزی در جنگ اقتصادی هستند. مجلس تا امروز به صورت قوی برای ترمیم کابینه ورود نکرده است.

حسن نژاد تصریح کرد: تنها در صورتی که با متخلفان برخورد شود و فساد اقتصادی از بین برود مردم اعتماد خواهند کرد و به توصیه های دولت عمل می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر