مبلمان چوبی منزل، چگونه با دکوراسیون خود ست کنیم؟

صدها مدل مختلف از چوب برای عرضه وجود دارد و این تنوع زیاد زمانی که می خواهید مبلمان چوبی انتخاب کنید ممکن است سبب سردرگمی شما شود

صدها مدل مختلف از چوب برای عرضه وجود دارد و این تنوع زیاد زمانی که می خواهید مبلمان چوبی انتخاب کنید ممکن است سبب سردرگمی شما شود. آیا چوب کاج را به خاطر رنگ نامحسوس و رگه های تزیینی آن انتخاب می کنید؟ یا می خواهید با رنگ قرمز و سنگین چوب ماهوتی دیگران را تحت تاثیر قرار دهید؟
بسیار خوب! با دنبال کردن چند راه کار ساده می توانید چوب های متفاوت را با سبک های متفاوت هماهنگ کنید و تاثیر بصری دکوراسیون خود را به حداکثر برسانید. کارشناسان صنایع چوبی آرشیوود به شما می گویند چگونه...

در ابتدا رنگ چوبی را که می خواهید انتخاب کنید و سپس آن را با فضا تطبیق دهید؛ بدین صورت که اگر فضای اتاق شما کوچک است از چوب های روشن تر مانند کاج، افرا و توس برای بزرگ تر نشان دادن فضا استفاده کنید.

کارشناسان صنایع چوبی آرشیوود تأکید می کنند اگر می خواهید از مبلمان چوبی برای ایجاد حس نمایشی و دراماتیک در طراحی خود استفاده کنید بنابرین از چوب های تیره رنگ با ته رنگ نامحسوس قرمز استفاده کنید. ظاهر قهوه ای تیره چوب بلسان بنفش سبب می شود که دکوراسیون شما به چشم بیاید اما نگهداری از آن می تواند دشوار باشد در حالی که چوب ماهوتی با رنگ عمیق قرمز خود می تواند به یک نقطه کانونی قابل توجه تبدیل شود که ارزش صرف هزینه دارد.

به عنوان یک قانون کلی همیشه در نظر داشته باشید که از یک تناژ رنگی برای مبلمان استفاده کنید و از ترکیب چوب های با رنگ تیره و روشن بپرهیزید چرا که این امر سبب آشفتگی اتاق می شود. اگر گزینه های زیادی برای انتخاب چوب اسباب و اثاثیه خود دارید و دچار سردرگمی شده اید سعی کنید به تنالیته محدود چوبی که رنگ های آن مکمل یکدیگر هستند بسنده کنید. متعاقباً اگر می خواهید از طیف بزرگی از رنگ ها استفاده کنید از رنگ های نامحسوس و  آرام استفاده کنید که سبب بهم ریختگی و آشفتگی در ظاهر خانه نشوید.

بخاطر داشته باشید که نیازی نیست تمام وسایل چوبی در اتاق باهم ست شوند. گرچه عاقلانه تر این است که تمام لوازم بزرگ تر مانند تخت خواب، کمد و ... دارای تن رنگ مشابه باشند، اما با این حال ترکیب رنگ ها و رگه های مختلف می تواند منجر به یک طراحی داخلی برجسته شود.

می توانید با قرار دادن اثاثیه چوبی روشن بر روی کف چوبی تیره یا بالعکس کنتراست جالبی ایجاد کنید. یا اینکه می توانید از ترکیب چوب های بسیار روشن با چوب های بسیار گرم حالت طبیعی و روستایی ایجاد کنید.

کارشناسان صنایع چوبی آرشیوود تأکید می کنند اگر در اتاق خود ترکیبی از مبلمان چوبی دارید حتما مطمئن شوید که آنها را متعادل نگه می دارید. وسوسه نشوید که تمام وسایل چوبی تیره رنگ را در یک سمت اتاق و وسایل چوبی روشن را در سمتی دیگر و به صورت تفکیک شده بچینید. چرا که این کار سبب برهم خوردن تعادل بصری می شود در عین حال ترکیب متوازن چوب های روشن و تیره میتواند سبب به وجود آمدن یک کنتراست زیبا بین دو تن رنگ می شود.

چنانچه می خواهید از چوبی با رنگ تیره در  اتاقی با اثاثیه روشن استفاده کنید می توانید توسط یک قالیچه با رنگ خنثی تیرگی وسایل چوبی را ملایم تر کنید. رو مبلی ها می توانند از پارچه های شبیه به رنگ های چوبی انتخاب شوند. این امر کمک می کند تا ناهماهنگی میان چوب ها کمتر به چشم تان بیاید.

چنانچه بیشتر وسایل چوبی در اتاق از جنس چوب ماهوتی تیره (این چوب تن قرمز در خود دارد) است، اضافه کردن چوب راش روشن فقط باعث به وجود آمدن حس ناخوشایند در فضا می شود. بهتر است که با اضافه کردن پرده ها و مبلمانی با تنالیه گرم و ته رنگ زرد فضا را به تعادل برسانید.

در نهایت شما می توانید از یک رنگ تند برای پیوند زدن ترکیب های چوبی متفاوت استفاده کنید. برای مثال شما یک میز ناهارخوری با چوب گردوی بسیار تیره دارید که در کنار آن یک کمد از جنس چوب بلوط قرار گرفته است. طراحی کردن و ست کردن لوازم در کنار چنین ترکیبی می تواند چالش برانگیز باشد اما برای حل این مشکل می توانید از یک رنگ تند مثلا آبی لاجوردی یا عنّابی تیره استفاده کنید و همچنین از قطعات کوچک تر نظیر: کوسن ها، گلدان ها، آباژورها و گل های مصنوعی در میان این دو رنگ مختلف چوب بهره ببرید تا تفاوت رنگی آنها کمتر به چشم بیاید.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای دیدن نمونه کارهای چوبی و جذاب صنایع چوبی آرشیوود در اهالی فن چیدانه به پروفایل آن ها سر بزنید، به اطلاعات تماس نیز دسترسی پیدا کرده و برای خرید اقدام کنید.


نویسنده: سیما اثیمی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر