کریمی قدوسی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ تغییرات در کابینه نباید محدود به تغییر رییس بانک مرکزی شود

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به با اشاره به پخش خبرهایی در خصوص استعفای جهانگیری از معاون اولی رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری در دولت اول روحانی هم استعفا داده بود و در حال حاضر بین وی و واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور چالش وجود دارد.

کریمی قدوسی در گفتگو با الف مطرح کرد؛			تغییرات در کابینه نباید محدود به تغییر رییس بانک مرکزی شود
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مشکل دولت و دولتمردان به ضعف کابینه و روحیه نداشتن افراد باز می گردد، افزود:  تغییرات در کابینه نباید محدود به تغییر رییس بانک مرکزی شود . اگر رئیس جمهوری در تیم کابینه را ترمیم و تغییر ندهد، هیچ تغییر در وضعیت اقتصادی بودجود نمی آید.
 
کریمی قدوسی افزود: ما معتقدیم که حتی آقای جهانگیری هم باید جای خود را به یک نیروی جوانتر و فعالتر بدهد.
 
وی با بیان اینکه این وضعیت بد اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت است، تصریح کرد: وزیر اقتصاد که در حال حاضر مهمترین موضوع کشور به حیطه مسئولیت وی بر می گردد و موضوع پیش روی وزارت اقتصاد گسترده ترین، مهمترین و حساسترین مسائل کشور، موضوع اقتصاد است، فردی ضعیف است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت نتوانسته در بحث سرمایه گذاری، اتکای به داخل و بکار گیری ظرفیت ملی چرخ صنعت نفت را به گردش دربیاورد و این همه ثروت ملی و استعدادهای داخلی را رها کرده است.
 
کریمی قدوسی با بیان اینکه اگر نقدینگی  در جامعه نبود، که این مسائل خودرو، ارز سکه و دلار پیش نمی آمد، افزود: وزیر می توانست با اوراق مشارکت و سرازیرکردن پول ها به سمت صنعت نفت، فعال کردن پیمانکاران داخلی مثل قرارگاه خاتم و سایر پیمانکاران ظرفیت زیادی در صنعت نفت بوجود بیاورد.
 
وی با بیان ایکه امروز هم راهی جز این نیست، تاکید کرد: وزیر نفت هم مورد انتقاد نمایندگان است و باید تغییر می کرد.
 
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ضعیف محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، گفت: وی اصلا متناسب با وضعیت فعلی تحرکی ندارد.
 
کریمی قدوسی اضافه کرد: امروز صنعت نیاز به یک وزیر با قدرت، فعال و علاقمند به توانمندیهای داخل دارد اما وزیر صنعت بیشتر چون در بازرگانی بوده، متاسفانه نتوانسته از تولید و صنعت داخل حمایت کند.
 
وی گفت: تهیه یک لیست هزار و 300 قلم کالای صادراتی در مقابل یک لیست دهها هزار قلم واردات کالا عددی نیست. گرچه کار مثبتی است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این وزیر متاسفانه تحرکی ندارد، تصریح کرد: وزیر باید حداقل 20 میلیارد دلار به نفع تولید داخل از واردات کالاهای خارجی جلوگیری می کرد.
 
کریمی قدوسی افزود: آقای نهاوندیان و نیلی از چهره های پشت صحنه سیاست اقتصادی هستند که تصمیمات آنها وضعیت را به اینجا رساند.
 
وی افزود: روحانی با این افراد نمی تواند اوضاع را مدیریت کند. بعد از اقرار به لسان روحانی باید در عمل هم تغییراتی ایجاد شود که امیدواریم این اتفاقات بیفتد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان